با ما ارتباط برقرار کن

صنعت معدن تجارت

فولاد هرمزگان هميار صنايع داخلي بوده است

مدير فروش و بازاريابي شرکت فولاد هرمزگان تامين حداکثري نيازداخل ، ارزآوري، رشد درآمد پايدار را مهمترين استراتژي اين حوزه برشمرد و عملکرد شش ماهه فولاد هرمزگان در حوزه فروش را تشريح کرد .

منتشر شده

روی

مجموعه فروش و بازاريابي شرکت فولاد هرمزگان همواره با به کارگيري رويکردهاي بهبود مستمر و استراتژي‌هاي توسعه بازار، در راستاي جلب نظر مشتريان و ارائه محصولات مطابق با نياز بازار، اهداف و برنامه هاي خود را تدوين مي‌کند . مهدي شکر ي زاده مدير فروش و بازاريابي شرکت فولاد هرمزگان تامين حداکثري نيازداخل  ، ارزآوري، رشد درآمد پايدار  را مهمترين استراتژي اين حوزه برشمرد  و عملکرد شش ماهه فولاد هرمزگان در حوزه فروش را تشريح کرد .

با در نظرگرفتن شعار رونق توليد که از سوي مقام معظم رهبري به عنوان نقشه راه سال ۹۸ عنوان شده ، نقش حوزه فروش فولاد هرمزگان  در تحقق اين شعار را چگونه ارزيابي مي کنيد ؟

اين مجموعه در سال جاري نيز در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري مبني بر رونق توليد صنايع داخلي ، با رويکرد تامين حداکثري نياز نوردکاران داخلي و با استفاده بهينه از ظرفيت هاي خالي آن ها ، توانسته است سهم قابل توجهي از نياز مشتريان بازار داخل را تامين کند . رشد ۲۳ درصدي فروش محصول تختال در بازار در شش ماهه ابتداي سال ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل گواه اين مطلب بوده که البته اين امر باعث رشد ۸۶ درصدي کسب درآمد ، نسبت به مدت مشابه سال گذشته گرديده است. يکي از اهداف استراتژيک واحد فروش و بازاريابي در افق ۱۴۰۰-۱۳۹۸ توسعه صادرات به بازارهاي جهاني و افزايش فروش داخلي و خارجي با گرايش به محصولات ويژه است.

 همانگونه که ميدانيم کشور ما تحت تحريم هاي حداکثري و ظالمانه آمريکا قرار گرفته است ؛عملکرد واحد فروش و بازاريابي فولاد هرمزگان در تقابل با اين شرايط ويژه چگونه بوده است ؟

با توجه به اهميت صادرات محصول تختال شرکت به بازارهاي جهاني و لزوم تامين ارز مورد نياز کشور، عليرغم محدوديت هاي بين المللي در بازارهاي جهاني، ضرورت ايجاب کرده به طور مستمر از نوسانات و تحولات پيچيده در بازارهاي جهاني غفلت نکرده و پيش بيني هايي براي رويارويي با اين موقعيت ها در نظر گرفته شود، و دراين خصوص دستاوردهاي بزرگي حاصل شده است. به گونه اي که در شش ماهه ابتداي سال جاري   با رشد درآمدي ۴۷ درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده ايم . به طور کلي مديريت فروش و بازاريابي شرکت در شش ماهه ابتداي سال با اتخاذ اقداماتي از جمله تدوين برنامه ريزي جامع فروش و شناسايي صحيح بازارهاي هدف، کارنامه موفقي را ارائه کرده که باعث روند صعودي فروش در بازارهاي داخلي و صادراتي شده است و ماحصل فعاليت‌هاي صورت گرفته با عرضه بيش از ۷۰۰ هزار تن محصول تختال به بازارهاي مصرف، منتج به رشدي معادل ۳ درصد ميزان فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل و نيز رشد ۶۳ درصدي درآمد کسب شده نسبت به همان مدت مشابه شده است. از ديگر رويکردهاي صورت گرفته در شش ماهه ابتداي سال جاري، تامين پايدار محصولات ويژه با اناليز و ابعاد خاص مد نظر مشتريان بوده است که اين امر منجر به کاهش ميزان واردات محصولات مشابه گرديد که خودکفايي ارزي، رونق صنايع داخلي را در پي داشته است.

بخشي از ماموريت استراتژيک واحد فروش و بازاريابي شرکت فولاد هرمزگان کسب درآمد پايدار و ارتقاي مداوم رضايت مشتريان مي باشد. تا چه اندازه تحقق اين هدف موفق بوده ايد ؟

دستاوردهاي به دست آمده در خصوص فروش محصول تختال با توجه به شفافيت در خصوص تعيين قيمت و مکانيزم و قيمت گذاري منظم و همچنين نتايج مطلوب عملکرد شرکت در زمينه کسب درآمد پايدار، سود آوري و رضايت مشتريان در بازار داخل باعث گرديد شرکت فولاد هرمزگان در جمع بيست شرکت بزرگ و برتر بورسي و فرابورسي قرار گيرد. آنچه که به وضوح در چشم انداز شرکت فولاد هرمزگان متصور است، توسعه بازارهاي صادراتي، حفظ و تامين پايدار نيازهاي نوردکاران داخلي، بازاريابي محصولات با ارزش افزوده بالاتر، توسعه محصولات جديد و تکميل زنجيره ارزش با رويکرد توسعه خطوط توليد به سمت محصولات نهايي است که مطالعات مورد نياز جهت شناسايي نياز بازار صورت پذيرفته است و اين روند نيز به طور مستمر به منظور ارزيابي بازارهاي بالقوه و بالفعل و برداشتن گام هايي در راستاي حمايت از صنايع داخلي، رونق توليد و توسعه بازار از طريق عرضه محصول تختال موردنياز بازار انجام مي پذيرد.

ادامه ی خواندن

اقتصادی

افتتاح نمایشگاه بین‌المللی فولاد ایران در کیش

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی فولاد ایران (سمپوزیوم فولاد) پس از هفت‌ماه تاخیر ناشی از شیوع ویروس کرونا، از امروز ۱۴ مهر به مدت ۳ روز در کیش برپا شد.

منتشر شده

روی

به وسیله

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، ۲۵۴ شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه که نخستین نمایشگاه برگزار شده در کیش از آغاز سال جاری است، حضور دارند.

فریدون واعظ‌زاده، مدیر روابط عمومی انجمن آهن و فولاد ایران گفت: امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تنها ۴ شرکت خارجی از دو کشور آلمان و اسپانیا به همراه ۲۵۰ شرکت داخلی در نمایشگاه حاضر شدند.

وی افزود: محصولات ارائه شده در این نمایشگاه شامل تجهیزات خطوط تولید، مواد اولیه، فرآورده‌های دیرگداز، روانسازها و … است و علاقمندان می‌توانند از ۱۴ تا ۱۶ مهر هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محل نمایشگاه حضور یابند.

مدیر روابط عمومی انجمن آهن و فولاد ایران، حامیان اصلی این نمایشگاه را مجتمع فولاد مبارکه، شرکت ذوب آهن اصفهان، شرکت فولاد خوزستان، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، شرکت فولاد آلیاژی ایران، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گل گهر، شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر، شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان عنوان کرد.

واعظ‌زاده همچنین حضور ۲۷ شرکت از ۵۰۰ شرکت برتر کشور در سال جاری بر اساس رتبه‌بندی سازمان مدیریت صنعتی را از ویژگی‌های عمده و شاخص این نمایشگاه برشمرد و گفت: این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه تخصصی فولاد ایران طی ۱۵ سال اخیراست.

مدیر روابط عمومی انجمن آهن و فولاد ایران در خصوص وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و موسسات و یا کشورهای شاخص مشارکت‌کننده داخلی یا خارجی در این نمایشگاه اظهار داشت: شرکت‌های ملی فولاد ایران، شرکت ملی صنایع مس ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، تهیه و تولید مواد معدنی ایران، فولاد آذربایجان، مجموعه شرکت‌های گل گهر، فولاد کاوه جنوب کیش، فولاد خراسان، سنگ آهن مرکزی ایران، چادرملو، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، آهن و فولاد ارفع، پامیدکو، فولاد میانه، ۲۰ شرکت از۵۰۰ شرکت برتر کشور در سال جاری بر اساس رتبه‌بندی سازمان مدیریت صنعتی هستند که رتبه و اسامی آنان در نمایشگاه منتشر خواهد شد.

وی افزود: در مراسم افتتاح سمپوزیوم و نمایشگاه بین المللی فولاد کیش، دکتر خداد غریب پور، معاون وزیر صنعت و معدن نیز حضور خواهد داشت.

نمایشگاه در مساحت ۱۷۰۰۰ مترمربع در محل نمایشگاه‌های دائمی کیش برپا می شود.

سمپوزیوم فولاد قرار بود در اسفند سال گذشته برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

ادامه ی خواندن

اجتماعی

وصول و توزیع اقلام اعطایی بازرگانان هرمزگان در راستای کمک به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان محقق شد

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس از وصول و توزیع اقلام بهداشتی و کمکی در مبحث مقابله با بیماری کرونا برای مراکز درمانی و بیمارستانی با کمک فعالان اقتصادی و پیگیری این اتاق خبر داد.

منتشر شده

روی

به وسیله

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، دکتر پیام رضایی با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور که پروازها و امور پستی با محدودیت روبرو شده است سرانجام موفق شدیم اقلام درخواستی بازرگانان،  توليدكنندگان و واحدهاي اقتصادي استان را  از تهران با پیگیری های مستمر جناب آقاي محمدرضا صفا؛ریاست محترم اتاق بازرگانی بندرعباس وصول کنیم، افزود: تمام این اقلام آماده توزیع به مراکز درمانی استان هستند.


وی ادامه داد: این اقلام که به درخواست ریاست اتاق بازرگانی بندرعباس و تلاش شبانه روزی ایشان تامین شده شامل شیلد محافظ صورت، دستکش، عینک یک بار مصرف، کلاه یک بار مصرف، لباس یک بار مصرف و ماسک می باشد.

این در حالی است که اتاق بازرگانی بندرعباس از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون در چندین مرحله اقلام مورد نیاز به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان را با کمک های نقدی فعالان اقتصادی اعطا کرده است که علاوه بر آن بازرگانان در قشم و لنگه و سایر شهرستان ها نیز اقلام مورد نیاز کادر  درمان را تامین و اهدا کرده اند.


رضايي افزود: با توجه به اينكه اتاق بازرگاني بندرعباس به عنوان معين تجار  و استان در جمع آوري كمك جهت حمايت از مبارزه با ويروس كرونا انتخاب شده است،  تجار و خیرین مي توانيد حمايت های خود را به شماره حساب ذيل واريز نماييد. 

شماره حساب: ٠١٠٤٩٣٠٣٣١٠٠٤

شماره شبا: IR٢٩٠١٧٠٠٠٠٠٠٠١٠٤٩٣٠٣٣١٠٠٤

بانك ملي شعبه پاسداران بنام اتاق بازرگاني صنايع معادن و كشاورزي بندرعباس


در انتها جا دارد از همراهي ها و حمايت جناب آقاي دكتر همتي؛ استاندار محترم، تيم ستادي مبارزه با ويروس كرونا و نيز آقاي قاسمي رياست محترم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قدردان و سپاسگزار باشيم.

ادامه ی خواندن

اقتصادی

تحویل یک میلیون تن اسلب در بازار داخل و خارج

یکی از شاخص های بسیار مهم هر سازمان موفقی، کسب رضایت مشتری، شناسایی دقیق نیازها و انتظارات خریداران در جهت تأمین به موقع آنها می باشد. شرکت فولاد هرمزگان در حوزه فروش محصولات با به کارگیری رویکرد بهبود مستمر در فعالیتهای جاری و نیز اتخاذ استراتژی توسعه بازار همراه با بهره گیری از مطالعات و تحقیقات بازاریابی همواره سعی نموده است از فرصتهای بدست آمده بازار استفاده حداکثری را ببرد.

منتشر شده

روی

به وسیله

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مهدی شکریزاده پایه گذاری مأموریت سازمانی فروش و بازاریابی را مبتنی بر سه عنصر کلیدی، شامل نقش محوری در بازارهای صادراتی هدف، حضور فعال در بازار داخل جهت تأمین نیاز حداکثری نورد کاران و ارتقاء مداوم رضایت مشتریان دانست. وی بر این باور است شرکت فولاد هرمزگان در حوزه فروش با اتخاذ هدف گذاریهای مناسب می تواند در سال های آتی هر سه عنصر کلیدی مأموریت خود را جامه عمل بپوشاند.

وی با تاکید بر لزوم حضور شرکت فولاد هرمزگان در بازارهای صادراتی عنوان کرد : حضور مقتدرانه شرکت فولاد هرمزگان به عنوان یک شرکت صادر کننده در عرصه بین المللی، علاوه بر تأمین منابع ارزی کشور و توسعه طرح های شرکت می تواند اهداف عالیه کشور را در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی محقق نماید.

مدیرفروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان در ادامه گفت : علی رغم محدودیتهای بین المللی در بازارهای جهانی با کسب دستاوردهای ارزنده ای در زمینه صادرات محصول اسلب مواجه بوده ایم .و مصمم هستیم ضمن حفظ، تداوم و ارتقای موفقیت های حاصل شده ضمن  مقابله با تحریم های ظالمانه آمریکا به صورت پایدار در بازارهای جهانی حضور موثر داشته باشیم. رشد  ۱ درصدی فروش محصول اسلب در بازارهای صادراتی می تواند روشنگر این موضوع باشد که علیرغم تحریم های ظالمانه ، در حفظ جایگاه صادراتی اسلب فولاد هرمزگان موفق عمل کرده ایم .

مدیر فروش و بازاریابی فولاد هرمزگان تأمین نیاز بازار داخل و به برآورده نمودن نیاز حداکثری نورد کاران داخلی را به عنوان یک اصل اساسی پذیرفته شده در مأموریت سازمانی این شرکت دانست که به گفته وی رشد ۱۹ درصدی فروش محصول اسلب به بازار داخل و  طی هشت ماهه منتهی به آبان ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه ۹۷ را مؤید این مطلب می باشد.

وی رویکرد این شرکت را عدم وابستگی صنایع به واردات تختال های ویژه دانست و گفت تلاش شرکت فولاد هرمزگان تامین حداکثری نیاز مشتریان در جهت قطع وابستگی به خارج از کشور می باشد . که نمونه آن ها تولید و تامین نیاز بازار داخل به   تختال های ویژه فروآلیاژها از جمله  S690Q، S460Q ، P460NL1 ، CK50 و …

شکریزاده روند صعودی افزایش سهم و رشد فروش در بازارهای داخلی و صادراتی را نتیجه اقداماتی از جمله تدوین برنامه ریزی جامع فروش و شناسایی صحیح بازارهای هدف دانست که ماحصل فعالیتهای صورت گرفته در این راستا تحویل بیش از یک میلیون تن محصول اسلب به بازارهای داخلی و صادراتی رشد ۱۲ درصدی کل فروش محصول اسلب به بازارهای داخلی و صادراتی در هشت ماهه سال ۹۸ بوده است .

وی با اشاره به اینکه کسب درامد در بنگاه ها و شرکت های تولیدی باعث رشد اقتصادی و پویایی این شرکت ها می گردد گفت فولاد هرمزگان در ۸ ماهه منتهی به آبان سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل با  رشد ۷۶ درصدی کسب درآمد فروش در بازار داخل، رشد ۶۰ درصدی کسب درآمد فروش در بازارهای صادراتی و رشد ۶۷ درصدی کسب کل درآمد فروش توانست کارنامه خوبی را در این مدت ثبت نماید .

ادامه ی خواندن
آگهی
آگهی

پر بازدیدها