×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
بزرگترین رویداد ورزشی ویژه نابینایان کشور به میزبانی هرمزگان برگزار می شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، علی رئوفی در نشست با انجمن نابینایان استان، با اشاره به در پیش بودن بزرگترین رویداد ورزشی نابینایان کشور به میزبانی هرمزگان، عنوان کرد: در تاریخ ۲۴ آبان بزرگترین رویداد ورزشی ویژه نابینایان کشور به میزبانی استان در بندرعباس برگزار می شود.

وی در همین خصوص، افزود: این رویداد ورزشی به مدت شش روز و با شرکت ۳۱۰ ورزشکار روشن دل از سراسر کشور به میزبانی استان برگزار می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: هرمزگان تعداد ۷ هزار نفر نابینا و کم بینا دارد که ۲۷۴۵ نفر نابینای مطلق هستند.

رئوفی تصریح کرد: شهرستان بندرعباس دارای بیشترین جمعیت نابینا و کم بینا در هرمزگان است.

وی با اشاره به موفقیت های نابینایان در عرصه های مختلف، گفت: هرمزگان دارای ۶ نابینای حافظ قرآن کریم است و همچنین یک روشندل هرمزگانی در آزمون سراسری کنکور موفق به کسب رتبه ۳۰۰ شده است و هم اکنون در رشته پزشکی در حال تحصیل است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: هرمزگان دارای نابینایان و کم بینای هنرمند بسیاری است.

رئوفی تصریح کرد: برخی روشندلان هرمزگانی به واسطه توانمندی های خود به عنوان مشاور فرهنگی و حقوقی و کارشناسان آی تی در دستگاه های اجرایی مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به دستورات اکید استاندار استان برای رسیدگی به مشکلات روشندلان، افزود: مهندس دوستی استاندار استان طی دستوراتی خواستار رسیدگی ویژه به مشکلات روشندلان در بخش های مختلف شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در همین خصوص گفت: استاندار هرمزگان در پی درخواست روشن دلان استان دستور احداث مجموعه ورزشی ویژه روشندلان را صادر کرد که به زودی پروژه کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

رئوفی تصریح کرد: در پی دستور استاندار استان یک دستگاه پرینتر مخصوص خط بریل خریداری و در اختیار انجمن نابینایان استان قرار می گیرد.

وی افزود: مناسب سازی دستگاه های اجرایی و اداری و پیاده روها برای تردد بدون دغدغه روشندلان از دیگر دستورات استاندار استان به دستگاه های اجرایی ذیربط بود.