×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دستور استاندار به مدیرکل راهداری برای تکمیل محور روستایی مهدی آباد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، هم اکنون برآورد هزینه به منظور برگزاری مناقصه “تکمیل عملیات اجرایی محور روستایی مهدی آباد از توابع بخش فین” انجام شده و با تامین اعتبار، این مسیر تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۱ تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

راه روستایی مهدی آباد از توابع بخش فین یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است که این مسیر از سمت روستای بناب شهرستان بندرخمیر، ۱۲ کیلومتر طول دارد و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.

خاکبرداری کل مسیر مورد اشاره و زیرسازی بخش عمده‌ای از آن تاکنون انجام شده است و همچنین هفت کیلومتر از مسیر نیز سال گذشته در قالب طرح ابرار راه های روستایی آسفالت شده است.

همچنین تکمیل عملیات اجرایی زیرسازی، ابنیه فنی و کانال های هدایت آب این مسیر به طول پنج کیلومتر باقی مانده است و با توجه به پیش‌بینی اعتبارات، تکمیل پروژه در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

این مسیر با توجه به اینکه در منطقه کوهستانی واقع شده، پس از خاکبرداری وضعیت مطلوبی پیدا کرده است اما در تنگه ای به طول ۶۰۰ متر که در بستر رودخانه وحشی و فصلی قرار دارد و بخش دیگر این مسیر قبل از روستا و در محل تلاقی با رودخانه شور به دلیل شدت آب بُردگی، پس از هر بارندگی با مشکل مواجه می شود.

تکمیل عملیات اجرایی مسیر و رفع نواقص آن به منظور احداث دیوار و کانال های هدایت آب، در مرحله برآورد برای برگزاری مناقصه است.

برای تکمیل این مسیر و پرداخت مطالبات پیمانکاران آن بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.