×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
توسعه بدون مشارکت تشکل‎ها میسر نیست/ رفع مشکلات با استفاده صحیح از ظرفیت بخش خصوصی

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، هادی ابراهیمی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان در جلسه هم اندیشی با تشکلات کارگری و کارفرمایی استان هرمزگان گفت: با توجه به اینکه بر اساس قانون کار وظیفه تشکل انجمن های صنفی کارفرمایی و کارگری به عنوان یک حق عمومی که برای جامعه کارگری و کارفرمایی در نظر گرفته و به آنان اعطا شده است همواره سعی کرده ایم این حق را برای تمامی کارگران و کارفرمایان در صنوف مختلف قائل باشیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت بسیار بزرگی در بدنه نهادهای مدنی به عنوان شرکای اجتماعی ایجاد شده است، خطاب به اعضای تشکل های کارگری و کارفرمایی افزود: بخشی از تشکیل این انجمن ها در صنوف مختلف بر عهده اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی است اما هر کدام از این تشکل ها عهده دار بخشی از مسائل و فعالیت های اقتصادی در این حوزه هستید و مخاطب اصلی فعالیت هایتان، دولت در بخش های مختلف از قبیل صنعت، کشاورزی، خدمات و … است.

دکتر ابراهیمی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به جایگاه فرابخشی که دارد با نوع مجموعه در اتباط است و کلیه بخش های خصوصی از مخاطبان این وزارتخانه هستند اما دولت در بخش عمومی شامل مدیران صنعتی، کشاورزی، آبزی پروری، شیلات و … نیز بخشی از فعالیت ها نظیر صدور مجور کارفرمایان و فعالیت های حوزه های مختلف با این قشر مرتبط است. در صورتی که 50 درصد کار در این حوزه باشد 50 درصد مابقی که تکمیل کننده آن نیز است در ارتباطی است که این تشکل های کارگری و کارفرمایی با دستگاه های متولی امر برقرار می کند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان ادامه داد: در این حین، طیفی را از حداقل تا حداکثر داریم که بخشی از این موضوع به قوانین و بخشی دیگر به تعامل و نوع نگاه مدیران با بخش خصوصی و این تشکل ها دارند. تشکل های کارگری و کارفرمایی و مجموعه سمن ها، ثمره دموکراسی است و بر اساس نوع نگاه حکمرانی مردم سالارانه با مشارکت همه و نوع نگاه مشارکت جویانه مسئله ایجاد شده است.

وی افزود: ما معتقدیم بخش خصوصی و تشکل ها یک ظرفیت هستند و به عنوان شرکای اجتماعی اگر به خوبی از این ظرفیت استفاده شود بسیاری از مسائل و مشکلات را می توانند از سر راه دستگاه های اجرایی بردارند. این شعار نیست و در عمل سعی کردیم این را ثابت کنیم.

دکتر ابراهیمی گفت: باید از ظرفیت بزرگ تشکل های کارگری و کارفرمایی به عنوان شرکای واقعی اجتماعی استفاده شود و این تشکل ها می بایست ارتباط و تعامل بیش از پیش با حوزه های متولی برقرار کنند چراکه این ارتباط به نفع طرفین است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان با تاکید بر اینکه توسعه بدون مشارکت تشکل ها و سمن ها میسر نیست و دولت ها باید از این ظرفیت استفاده کنند، بیان داشت: دولت می بایست اغلب در حوزه امنیت و بین الملل ورود کند و اکثر فعالیت ها را از طریق واگذاری به بخش خصوصی مدیریت کند.

برچسب ها :