×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در نشست وبینار استاندار هرمزگان با سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ارمنستان بررسی شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ،مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان، در این نشست که با حضور محمدرضا صفا رئيس اتاق بازرگانی هرمزگان، شعبان نماینده وزارت امور خارجه در هرمزگان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی برگزار شد، ضمن برشمردن ویژگی‌ها و توانمندی‌های استان هرمزگان، وجود دریا، سواحل، جزایر، بنادر تجاری و ظرفیت‌های شیلاتی و کشاورزی را از مهم‌ترین این توانمندی‌ها دانست.

وی ادامه داد: پرورش و تولید میگو و تولید محصولات کشاورزی خارج از فصل از جمله ظرفیت‌های تولید و صادرات در استان هرمزگان است.

استاندار هرمزگان افزود: حمل و نقل و صادرات و واردات کالا به ویژه از طریق بنادر بزرگ تجاری، از دیگر توانمندی‌های استان هرمزگان محسوب می‌شوند.

دوستی با تاکید بر لزوم ارتباط و همکاری اتاق های بازرگانی هرمزگان و ارمنستان، تصریح کرد: علاقمند به توسعه همکاری‌های اقتصادی و مبادلات تجاری و بازرگانی با کشور ارمنستان هستیم و در این راستا از سفیر و بازرگانان کشور ارمنستان برای بازدید از توانمندی‌های هرمزگان دعوت می‌کنیم.

استاندار هرمزگان در پایان این نشست در جمع مدیران هم تاکید کرد: برگزاری تمامی جلسات باید به خروجی مثبت و مناسب در هر زمینه بیانجامد و جلساتی که بدون نتیجه باشد وقت تلف کردن است.

استاندار هرمزگان همچنين دستور داد، کمیته ای متشکل از بخش خصوصی با محوریت حوزه معاونت هماهنگى امور اقتصادی استانداری برای تسهیل فرآیند توسعه روابط خارجی و حصول نتیجه جلسات شورای روابط خارجی استان هرمزگان تشکیل شود.

عباس بدخشان ظهوری سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ارمنستان نیز در این نشست با اشاره به تاکیدات آيت الله رئيسی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران برای توسعه ارتباطات و افزایش تبادلات تجاری با کشورهای همسایه، بر لزوم معرفی ظرفیت‌های استان هرمزگان و زمینه‌های برقراری و توسعه ارتباطات از طریق این استان با کشور ارمنستان تاکید کرد.

برچسب ها :