×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دستور استاندار هرمزگان درخصوص انتقال آب شرب به روستای رضوان

علیرضا صالحی ،تجارت  جنوب آنلاین،دو زمین‌لرزه ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری ساعت ۱۵:۳۷ روز ۲۳ آبان‌ ماه و به فاصله یک دقیقه، بخش فین در استان هرمزگان را لرزاند.بر اثر این زمین لرزه بیش از ۳ هزار واحد مسکونی آسیب دیدند و ۱۱۰ نفر مصدوم و دو نفر نیز فوت شدند. استاندار هرمزگان به منظور بررسی اقدامات انجام شده به اتفاق معاون عمرانی ، فرماندار بندرعباس و جمعی از مدیران کل در جمع مردم روستای رضوان حاضر شد و از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت .

مهندس مهدی دوستی  در این نشست، وضعیت آبرسانی به روستای رضوان را از طریق خط انتقال آب شیرین کن خلیج فارس مورد بررسی قرار داد.و  دستورات لازم را به منظور تکمیل خط انتقال آب به روستای رضوان صادر کرد.

بنا به گفته برخی ساکنان  مردم رضوان روزانه سه ساعت به آب شرب دسترسی دارند که در صورت بهره برداری از این خط انتقال، دسترسی مردم روستای رضوان به آب شرب ۲۴ ساعته خواهد شد.

لازم به توضیح است  ۵ کیلومتر از خط انتقال آب به روستای رضوان اجرا شده است.

کمبود پزشک در درمانگاه رضوان، از دیگر درخواست های مردمی در این نشیت بود.

نماینده شورای بخش نیز اعلام کرد هیچ گونه کمبودی در حوزه توزیع چادر بین زلزله زدگان وجود ندارد اما با توجه به سرمای هوا، تامین وسایل گرمایشی نیاز ضروری مردم است.

وی از همکاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیران شرکت توزیع برق و آبفای استان نیز قدردانی کرد و گفت : پس از وقوع زلزله خللی در روند خدمات رسانی دو حوزه آب و برق به مردم بوجود نیامد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گزارشی را در خصوص روند برآورد خسارت ها، آوار برداری و زمان شروع بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده در این منطقه ارائه کرد.

روستای رضوان بزرگ‌ترین روستای بخش فین و یکی از قطب‌های کشاورزی ومحصولات زراعی در هرمزگان محسوب می‌شود.

برچسب ها :