×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
دکه های شهر بندرعباس همچنان بلاتکلیف

 

مصیب رجایی ،تجارت جنوب آنلاین ،طبق مصوبه شورای قبل دکه های سطح شهر بندرعباس باید از طریق مزایده قیمت گذاری و بصورت اجاره واگذار می شدند.

بر همین اساس سازمان فرهنگی شهرداری به کلیه دکه داران اخطار داد که باید سازه هایی دکه های خود را از جمع آوری نموده و در صورت برنده شدن در مزایده می توانند مجددا دکه را احداث کنند که این امر یک موضوع کاملاً نا معقول بود و با اعتراض دکه داران و عقب نشینی شورا مواجه شد.
به همین دلیل شورا مجددا اقدام به بررسی نمود و در نهایت بهترین راه را اضافه کردن نرخ اجاره بها یافتند که در برخی موارد این اجاره ها نزدیک به ده برابر نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرد و موضوع به صحن شورای شهر وارد شد.
در جلسه شورای شهر اسماعیل بواشه با بیان اینکه برخی از این دکه ها با پارتی و برخی سفارش ها مجوز گرفته اند، گفت: بسیاری از این دکه ها که باید نشریاتی باشند به سوپر مارکت تبدیل شده اند و قیمت های اضافه شده کم است و باید اجاره بیشتری از دکه ها گرفته شود.
بواشه نائب رئیس شورای شهر به کلیات این مصوبه اعتراض نمود که با همراهی فاطمه جراره، احمد عامری و اسماعیل رئیسی حسنلنگی همراه بود.
فریده عامری رئیس کمیسون حقوقی و یعقوب دبیری نژاد از جدی ترین موافقان تمدید اجاره بهای دکه داران به نرخ تعیین شده بودند.
فریده عامری رئیس کمیسیون حقوقی در همین زمینه گفت: نرخ گذاری ها طی چند مرحله به کارشناسان رسمی دادگستری عودت داده شده و نرخ های فعلی حداکثر مبلغ اجاره بهای ممکن است.

وی همچنین گفت اگر نگران حق و حقوق شهرداری بودید چرا در شورای قبل افزایش بهای ناچیز نرخ اجاره اعتراض نکردید و حالا افزایش ناگهانی چندبرابری اجاره بهای دکه داران هنوز از نظر برخی اعضا که در شورای قبل هم بودند کم است؟

یعقوب دبیری نژاد دیگر عضو شورا نیز گفت: برخی از این دکه ها در ایام کرونا کاملاً تعطیل بودند و حتی یکی از این دکه داران بر اثر کرونا فوت نموده است و افزایش بیش این مقدار اجاره بها، خارج از انصاف است. در هرکدام از این دکه ها چند خانواده مشغول به امرار معاش هستند و افزایش بیش از این مبلغ اجاره بها تاثیری در درآمد شهرداری ندارد اما خانواده های زیادی را گرفتار می کند. ضمن آنکه برای دکه های نشریاتی و دکه های متعلق به معلولین و افراد تحت پوشش کمیته امداد تخفیف در اجاره در نظر گرفتیم و نباید به خاطر چند دکه خاص 130 دکه دار دیگر را مجازات کنیم.
وی گفت: این تصمیم برای قرارداد سال جاری که هشت ماه از آن گذشته گرفته شده و بهتر است هر تصمیم دیگری برای افزایش بیش از این مبلغ برای سال بعد اعمال شود.
در پایان این جلسه نرخ گذاری اجاره بهای دکه داران به رای گذاشته شد که با چهار رای موافق فریده عامری، یعقوب دبیری نژاد، عیسی عباسی و عبدالرضا حیدری نتوانست نصاب لازم را کسب نماید و قرار شد جهت افزایش مجدد قیمت اجاره های تعیین شده این موضوع به کمیسیون حقوقی برگشت داده شود.

برچسب ها :