×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
برگزاری کارگاه های ارتقاء مهارت فرزندپروری توسط معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، علیرضا احمدی منش معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان در حاشیه برگزاری کارگاه های ارتقاء مهارت فرزندپروری شامل بیست و سه مهارت تعریف شده در این خصوص، تأکید کرد: کلیدی ترین راه حل کاهش آسیب های اجتماعی، توانمندسازی افراد با آموزش و آگاه سازی است.

وی گفت: پیشگیری رشد مدار یکی از انواع سطوح پیشگیری است که در آن سعی می کنند از طریق شناسایی عوامل خطرزایِ فردی و اجتماعی و بکارگیری عوامل حمایتی با انجام مداخله های روانشناختی- اجتماعی زودهنگام در سطوح خانواده، مهدکودک، مدرسه و محیط های اجتماعی از شکل گیری و شیوع آسیب های اجتماعی پیشگیری نمایند.

این مقام قضایی تصریح کرد: با توجه به اینکه خانواده سنگ بنای حیات جامعه است و نقش زیادی در جامعه پذیری و رشد همه جانبه کودک و تربیت شهروند آینده و جامعه دارد و همچنین با عنایت به اهمیت آشنایی کارکنان و قضات دادگستری با این نوع از پیشگیری، “اجرای کارگاه های آموزشی بیست و سه مهارت تربیت فرزند سالم، خودکنترل و اجتماعی” ویژه کارکنان و قضات قوه قضائیه که دارای فرزند ۷ تا ۱۲ سال هستند توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم آغاز گردیده است.

احمدی منش ادامه داد: امید است با اجرای برنامه مذکور مفاهیم و مهارت های پیشگیرانه از طریق والدین به کودکان در سنین ابتدایی منتقل شود.

شایان ذکر است محتوای مذکور شامل پیشگیری از آسیب¬های فضای مجازی، معرفی و مرور مشکلات رفتاری کودکان، بهبود بهزیستی والدین، بهبود روابط خانوادگی ، ارتقای رشد خودکنترلی کودک ، ارتقای رشد اجتماعی کودک، ارتقای رشد تحصیلی کودک ، ارتقای رشد هیجانی کودکان و مهارت خیرگزینی می باشد.

برچسب ها :