×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
به‌زودی، برنامه توانمندسازی 46 محله و 130 روستای کمتربرخوردار در هرمزگان آغاز می شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، آیین تجلیل از داوطلبان فعال جمعیت هلال احمر هرمزگان همزمان با روز جهانی داوطلب عصر امروز چهارشنبه با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان در سالن شرکت گاز هرمزگان برگزار شد.

استاندار هرمزگان در این آیین ضمن تبریک این روز به مجموعه داوطلبان هلال احمر، اظهار کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر رفیق روزهای سخت ما هستند و هر جایی که احساس نیاز شده است، در کنار مجموعه دولت و مردم بوده اند؛ لذا تکریم و تجلیل از جایگاه والای داوطلبان هلال احمر یک تکلیف است.

وی با اشاره به نحوه خدمات رسانی هلال احمر در زلزله اخیر فین، افزود: مجموعه هلال احمر از ساعت های ابتدایی وقوع زلزله در کنار ما و مردم بود و در خدمات رسانی به مناطق زلزله زده، بسیار خوب عمل کرد.

استاندار هرمزگان، با اشاره به اینکه به‌واسطه وقوع زلزله ارتباط مخابراتی 105 دکل تلفن همراه و همچنین برق و آب 38 روستا قطع شده بود، گفت: در همان ساعات اولیه با تلاش مجموعه دستگاه های اجرایی، ارتباط مخابراتی این روستاها برقرار و در کمتر از شش ساعت برق و آب تمامی روستاهای زلزله زده به جز 2 روستا وصل و به مدار برگشت.

دوستی خاطرنشان کرد: با گذشت کمتر از پنج ساعت، 180چادر در ورزشگاه خلیج فارس به عنوان کمپ اضطراری برپا و امداد رسانی به مناطق زلزله زده‌ نیز آغاز شد.

استاندار هرمزگان با تأکید بر عبرت آموزی و درس گرفتن از وقوع رخدادها به ویژه وقایع طبیعی، گفت: باید به منظور مدیریت حوادث و بحران، سامانه ای طراحی و راه اندازی شود که در مواقع اضطراری و حوادث بعدی با چالش های دوره کنونی روبرو نباشیم.

وی، تقسیم بندی خدمات رسانی به مناطق زلزله زده به پهنه های مختلف و تعیین ناظران ویژه در هر منطقه را یکی از عوامل مهم برای مدیریت منسجم این رخداد طبیعی عنوان و خاطرنشان کرد: مجموعه اقداماتی که در این محورها صورت گرفت، موجب رضایت‌مندی مردم شد اما باید تیمی قوی از داوطلبان مسلط به سامانه های نرم افزاری تشکیل و از ظرفیت آنان در این حوزه استفاده شود.

استاندار هرمزگان، توانمندسازی 46 محله و 130 روستای کمتربرخوردار را از جمله برنامه های پیش روی مجموعه دولت در استان عنوان و تصریح کرد: 46 محله و 10روستای کمتر برخوردار هر شهرستان شناسایی شده و به‌زودی خرده اقدامات محیطی برای زیباسازی محلات و توانمندسازی مردم این مناطق آغاز می شود.

دوستی ادامه داد: با توجه به اعتماد کاملی که به مجموعه هلال احمر دارم، تمام منابع مالی را به سمت هلال احمر هدایت خواهیم کرد که با بهره گیری از ظرفیت داوطلبان این جمعیت، فصل جدیدی از خدمت رسانی به مردم آغاز و امید در دل مردم استان زنده شود.

وی همچنین گفت: به موازات این اقدام، روند صدور سند مالکیت برای ساکنان محلات فرسوده و کم برخوردار به عنوان حق حداقلی مردمان این محلات در حال پیگیری است.

برچسب ها :