×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
منابع صندوق توسعه هرمزگان متعلق به مردم است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، نشست هیئت امناء دانشگاه فرهنگیان هرمزگان امروز پنج‌شنبه به ریاست استاندار هرمزگان برگزار شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این نشست با تأکید بر راه اندازی رشته شیمی و تقویت پذیرش بومی در این رشته با توجه به نیاز صنایع استان به پرورش نیروهای توانمند در این رشته، از اعطای تسهیلات اعتباری از محل صندوق توسعه هرمزگان برای ساخت دانشگاه فرهنگیان هرمزگان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه منابع صندوق توسعه هرمزگان از محل کمک های مسوولیت های اجتماعی صنایع تأمین می شود، حتی یک ریال از این منابع به هیچ یک از دستگاه های اجرایی کمک بلاعوض نخواهد شد، اما در صورت ضرورت امکان ارائه تسهیلات با دوره بازپرداخت مشخص وجود دارد.

وی افزود: این کمک ها متعلق به مردم است اما با توجه به اولویت حوزه آموزش در استان، در صورت پیشنهاد ساز و کار مناسب و پیش بینی محل بازگشت منابع صندوق، امکان ارائه تسهیلات برای ساخت دانشگاه فرهنگیان وجود دارد.

دوستی بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که مردم دارند، دو بخش آب و آموزش در اولویت هزینه‌کرد منابع صندوق توسعه هرمزگان قرار خواهند داشت.

استاندار هرمزگان، همچنین از تصویب الحاق دانش‌سرای تربیت معلم علی ابن ابیطالب (ع) به دانشگاه فرهنگیان هرمزگان به منظور افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو خبر داد و گفت: این مصوبه مشروط به اتمام پروژه 12 کلاسه در حال ساخت در منطقه ایسین توسط اداره کل نوسازی است که در صورت بهره برداری از پروژه تا مهرماه 1401، این الحاق صورت خواهد گرفت.

دوستی، همچنین از موافقت اولیه برای تأسیس و راه اندازی مرکز آموزش عالی پسران میناب و مرکز آموزش عالی دختران رودان خبر داد و اضافه کرد: راه اندازی دو مرکز مهارت آموزی نیز در جوار مراکز آموزش عالی در شهرستان های رودان و میناب به تصویب هیئت امناء دانشگاه فرهنگیان رسید.

استاندار هرمزگان با اشاره به مذاکرات انجام شده با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: قرار است در قالب تفاهم نامه ای که به‌زودی بین شورای عالی مناطق آزاد و دانشگاه فرهنگیان منعقد می شود، عملیات اجرایی مرکز آموزشی، فرهنگی و مهارت آموزی شهرستان قشم نیز آغاز شود.

برچسب ها :