×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
تمرکزمان بر روی آب و آموزش است/ دنبال عکس گرفتن نیستیم

به گزارش تجارت جنوب آنلاین به نقل از فارس، مهدی دوستی بعد از ظهر 5شنبه در دیدار با فعالان تشکل‌های دانشجویی که به میزبانی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: از روزی که وارد هرمزگان شدم عزم خودم را جزم خدمت به مردم استان کردم و برخی از شاخص‌هایی که شما از محرومیت‌ها می‌دانید و برخی دیگر نیز که هر ماهه رو به تزاید است، به برنامه ریزی مستمر و کار و تلاش شبانه روی برای رفع آنها نیاز دارد که باید همگی در این میدان تلاش کنیم.

وی با بیان این که ما فصلی ۱.۶ درصد افزایش بیکاری در استان داریم، خاطرنشان کرد: با وجود این گرفتاری‌ها، محرومیت‌ها و مشکلاتی که شما دانشجویان در مورد آنها بیشتر از من می‌دانید، سرمایه عظیم نیروی انسانی داریم که می‌تواند در این راه به ما کمک کرده و در رفع محرومیت‌ها موثر باشد.

375 روستای هرمزگان با تانکر آبرسانی می‌شود

استاندار هرمزگان ادامه داد: آب و آموزش دو اولویت اصلی من در این استان قرار گرفته است و خوب است بدانید که 375 روستا در هرمزگان اکنون با تانکر آب رسانی می‌شود که باید برای آنها فکری اساسی کنیم.

دوستی با تصریح بر این که دنبال پیشرفت توام با عدالت هستیم، خاطرنشان کرد: برنامه پیشرفت مردم نهاد هرمزگان (پیمان) را تدوین کرده ایم که تلفیقی از برنامه‌ها و پروژه‌های اقتصادی است که با مجموعه‌ای از اقدامات اقتصادی همچون امکان تردد خودروهای مناطق آزاد، رونق گلخانه‌ها، افزایش زنجیره های خرد اقتصادی و … در دل آن دیده ایم.

برنامه پیشرفت مردم نهاد هرمزگان تدوین شده است

وی اضافه کرد: برنامه پیشرفت مردم نهاد هرمزگان را پروژه محور دیده ایم و هر پروژه یک مسئول خواهد داشت و فرمانداران هر شهرستان در این برنامه مسؤول پیشبرد این برنامه هستند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان همچنین از اختصاص روزهای یک شنبه هر هفته برای رصد این پروژه‌ها نیز خبر داد و گفت: این وضعیت کنونی در شان مردم ما نیست.دوستی در بخش دیگری از اظهارات خود به اهمیت دیپلماسی اقتصادی اشاره و عنوان کرد: ما این مهم را جدی گرفته ایم و در این مدت ۱۰ نفر از سفرا را دیده ام ولی امروز گیری که در کشور داریم آن است که در فرآیندها گرفتار آمده‌ایم.

جلسات دست و پاگیر شبیه تَله است

وی ادامه داد: اصلی‌ترین مساله آن است که بجای جلسات دست و پاگیر بتوانیم راه را گشوده و در تله این ماجرای جلسات پی در پی نیفتیم.

دوستی به جهت‌گیری علمی مراکز دانشگاهی استان برای تربیت نسل جوان مورد نیاز اشتغال در صنایع هرمزگان در سال‌های آتی نیز اشاره و عنوان کرد: تربیت نیرو در رشته‌های دریا، متالوژی، شیلات و … از جمله نیازهای مهم آینده استان است و در این زمینه با آقای طهرانچی رییس دانشگاه آزاد کشور هم صحبت کردم تا بتوانیم یک سری رشته‌های جدید را به دانشگاه‌های استان اضافه کنیم.

به خوابگاه‌های دانشجویی سر خواهم زد

وی همچنین به دانشجویان قول داد تا سری به خوابگاه‌های آنان نیز بزند اما در عین حال گفت: دنبال دیدار و سرگرمی و عکس گرفتن نیستیم بلکه باید بتوانیم منابع جدیدی برای توسعه استان در زمینه‌های مختلف جذب کرده و سپس با همفکری با جامعه دانشگاهی برای رفع کمبودها اقدام کنیم.

دوستی، تدوین اطلس فقر هرمزگان را نیز بسیار با اهمیت برشمرد و گفت: معاونت اجتماعی در حال پایش وضعیت فقر است و ما نیز با کمک فرمانداران، ۱۰ روستای کم برخوردار هر شهر را احصا کرده‌ایم تا بتوانیم در قالب یک پروژه، برخی اقدامات مهم در مورد آنها را انجام دهیم.

وی به احصای 46 محله کم برخوردار در همه شهرهای استان نیز اشاره و عنوان داشت: خرده اقداماتی را در این مناطق شروع کرده ایم ولی اصل ماجرا اول مالکیت است و اسناد مردم مشکل دارند و باید آن را حل کنیم.

انتقاد از واگذاری‌های 600 و 700 هکتاری در هرمزگان

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از اظهاراتش بیان داشت: در پیشرفت توام با عدالت واگذاری زمین ۶۰۰ و ۷۰۰ هکتاری معنا ندارد؛ اگر قرار بر پرورش میگو باشد و جوانان هرمزگانی کارگر باشند، ارزشی ندارد بلکه مشارکت در مالکیت مهم است و باید مردم این منطقه در مالکیت این مزارع سهیم باشند.

دوستی ادامه داد: دو منطقه عاری از مجوز در نظر گرفته‌ایم و دستگاهها را ملزم می‌کنیم که بروند مجوزهای کلی را در مورد این دو منطقه بگیرند تا بتوانیم در فرآیند واگذاری‌ها به بخش خصوصی و تعاونی سرعت ایجاد کرده و از گرفتار شدن سرمایه‌گذاران خودداری کنیم.

وی در بخش پایانی اظهاراتش گریزی به موضوع راه اندازی صندوق توسعه هرمزگان زد و عنوان کرد: صندوق توسعه هرمزگان باید وام بدهد و پول باید برگردد و من معتقدم سرمایه باید در خدمت توسعه باشد.

دوستی در همین زمینه گفت: آقای دسینه در مجموعه امور اقتصادی استان در حال تدوین مدل صندوق توسعه استان هستند تا کمک صنایع که تاکنون متوجه جبران کمبودهای بودجه‌ای استان بوده است، به سمت خدمات مناسب و مدونی سوق پیدا کند و از حالت کنونی خارج شود.

برچسب ها :