×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اقدامات پيشگيرانه شهرداری بندرعباس پيرامون مشاهده پشه آئدس در نقاط مختلف شهر بندرعباس

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مهدی نوبانی گفت: پس از برگزاری جلسه بررسی وضعيت پيرامون پشه آئدس در فرمانداری بندر عباس و حضور معاونت خدمات شهري شهرداری در اين جلسه با توجه به مسئوليت های، محوله اقدامات پيشگيرانه شهرداری بندرعباس در مناطق چهار گانه با برنامه ريزی منظم و در وضعيت فوری پيگيری در دست اقدام می باشد.
شهردار بندرعباس افزود: با توجه به اينكه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی مناطقی از شهر بندر عباس را كه بيشتر پشه آئدس در آن مشاهده شده اعلام نموده برنامه پاكسازی و تنظيف نقاط مختلف با نظم و انضباط بيشتری در حال پيگيری و انجام است. خورها ، جوی های آب ، كانالهای فاضلاب ،كانالهای دفع آب‌های سطحی ،محل دپوی نخاله و زباله ، در همه مناطق و محلات و نواحی در حال پاكسازی می باشد.
نوبانی عنوان كرد:بوستان شهید پَروَر(فرودگاه قديم )جنب شهرداری منطقه سه (روبروی بيمارستان شهيد محمدی) کنار پارک دباغیان و کنار مهمانسرای بانک كشاورزی ،
سیدمظفر ، سجادیه (بلوار امام حسین(ع)، بهشت بندر و کوی ۲۲بهمن از نقاطی هستند كه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی اعلام نموده كه پشه آئدس بيشتر مشاهده شده است.
شهردار بندرعباس خاطر نشان كرد: همه سازمانها و ارگانها در قبال جان مردم مسؤل هستند و موقعيت فعلی يک وضعيت در آستانه بحران است و بايد همه دستگاهها همكاری و همراهی كنند تا جان مردم به خطر نيفتد.

مهدی نوبانی تأكيد كرد : همه مكان‌های شناسايی شده پاكسازی شده است و در مناطق با هماهنگی خدمات شهری در هر منطقه به طور روزانه نظافت و پاكسازی نقاطی كه امكان وجود و تخم ريزی پشه آئدس باشد مرتب انجام ميشود.
وی گفت: هر سازمانی بنا بر وظيفه و ظرفيت خود در مواقع بحرانی ورود ميكند و قطعا شهرداری از همه ظرفيت های خود از زمان اعلام وضعيت فوق العاده استفاده كرده و با تمام توان در صحنه حضور داشته است.
شهردار بندرعباس در بخش ديگری از سخنان خود خاطر نشان كرد: مناطق چهارگانه آماده باش و در حال انجام وظايف محوله پيرامون وضعيت شيوع پشه آئدس در سطح شهر هستند و در حال حاضر نظافت شهر از هر مساله ای مهم تر است و تمام نقاط بخصوص محل های جمع شدن آب‌های سطحی و فاضلاب و زباله و خور ها به سرعت بايد به شكل روزانه پاكسازی شوند و برای اين امر در هر منطقه و ناحيه بازديدهای روزانه توسط خدمات شهری انجام مي شود و اقدامات فوری در دستور كار بوده است.
مهدی نوبانی شهردار بندرعباس تصريح كرد: طبق اعلام نظر حشره شناسان این حشره در مجاورت با آب تخلیه کولرهای گازی، بشقاب‌ها و ظروف زیر گلدان‌ها و محل‌های مرطوب و آب‌های مانده زندگی و تخم‌ریزی می‌کند و مردم بايد با دقت و آگاهی بيشتری اين محل ها را در منزل سم پاشی و ضد عفونی كنند و امكان تخم ريزی اين حشره را سلب نمايند.
وی بيان داشت شهروندان میتوانند هر نقطه از شهر كه وضعيت مطلوبی ندارد و فاضلاب و جوی آب و كانال دفع آب‌های سطحی پاكسازی نشده يا محل دپوی زباله و نخاله بوده را به سامانه ١٣٧گزارش دهند تا همكاران جهت پاكسازی و نظافت به محل مورد نظر اعزام شوند.

برچسب ها :