×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حوزه‌های علمیه هرمزگان در ایجاد تحول فرهنگی نقش‌آفرینی کنند‌

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده در آیین آغاز به کار اجلاسیه 2 روزه اساتید مدارس علمیه هرمزگان اظهار داشت: حوزه علمیه در شهرستان‌ها بعد از پیروزی انقلاب با برخی ماموریت‌ها راه اندازی شد و فلسفه توسعه آنها در استان‌ها بر اساس ماموریتی که برایشان تعریف شده و متناسب با نیازهای منطقه راه اندازی بوده است.

وی افزود: حوزه علمیه باید پاسخگوی نیازهای منطقه باشد و حوزه رسالت و ماموریت دارد که در بحث اصلاح جامعه و حرکت در مسیر فلاح و صلاح جامعه پیش رو باشد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: ما امروز برای تربیت نفوس مستعده نیاز به روحانیت داریم، جوانان گام دوم انقلاب برای ترسیم گام دوم انقلاب باید در حوزه‌ها تربیت شوند و نقشه راه حوزه‌ها تبیین و ترسیم شود.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: حوزه را باید ماموریت‌گرا متناسب با نیازهای جامعه ببینیم،قطعاً استاد مهم‌ترین نقش و اثر را بر روی طلبه‌های جوانی که تربیت می‌شوند دارد و می‌توانند با تزریق روح پژوهشگری در متن آموزش طلاب را پژوهشگر بار بیاورید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده اظهارداشت: نقش اساسی در طول تاریخ حوزه‌های علمیه شیعه را اساتید بر عهده داشته‌اند و طلبه‌ها در دامن اساتید پرورش می‌یافتند و امروز هم همین انتظار را از اساتید و بزرگان حوزه داریم و همه باید دست به دست هم دهیم و کمک کرده و کاری کنیم در افق برنامه‌های حوزه، حوزه علمیه هرمزگان بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطرنشان کرد: حوزه‌ها باید در ایجاد تحول فرهنگی در استان نقش ایفا کنند و همه باید در این مسیر گام بردارند و برکات آن متوجه جامعه شود.

برچسب ها :