×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
باید مردم هرمزگان از مزایای صنایع بزرگ استان بهره مند شوند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، رئیس کل دادگستری هرمزگان با حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس دیدار و گفتگو کرد.

‌مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این دیدار ضمن تشکر از نقش محوری و حمایت های نماینده ولی فقیه در استان از اقدامات دستگاه قضایی گفت: تلاش های محوری جنابعالی به عنوان یک چهره علمی و دانشگاهی در کنار دانش مذهبی و روحیه دینی شما بسیار ستودنی است.

وی همچنین تأکید کرد: با توجه به وجود صنایع و شرکت‌های بزرگ در هرمزگان باید شرایط لازم به منظور بهره مندی مردم استان از مزیت های این صنایع فراهم گردد و به همین منظور دستگاه قضایی، اقدامات متعددی را در این خصوص اجرایی نموده است.

قهرمانی تصریح کرد: در این راستا باید به این نکته توجه داشته باشیم که اجرای عدالت وظیفه ای همگانی است و ما نیز در دستگاه قضایی استان همه راهکارهای لازم را برای تحقق عدالت و احقاق حقوق مردم مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار خواهیم داد تا خدمتگزار شایسته‌ای برای مردم باشیم.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در ادامه از برنامه ریزی دقیق به منظور ارائه طرح ها و ایده های نو برای کاهش ورودی پرونده ها و افزایش کیفیت رسیدگی ها نیز خبر داد و یادآور شد: با اجرای طرح صدور گواهی عدم سوء پیشینه الکترونیک که از استان هرمزگان پایه گذاری و پس از آن در تمام کشور اجرایی شده است، در طی ۱۷ ماه گذشته بیش از ۲ میلیون گواهی صادر شده و نهایتاً قریب به ۴ میلیون تردد به دادگستری ها و مراجع قضایی کاهش یافته است.

وی در ادامه افزود: کاهش مراجعات موجب خواهد شد که دستگاه قضایی با آزادی عمل بیشتری به امور مهم تر و حساس تر رسیدگی نماید که به همین منظور در پی آن هستیم تا طرح صدور گواهی عدم سوء پیشینه الکترونیک را در خصوص پرونده‌های حصر وراثت و پرونده‌های جبران خسارت حوادث بیمه‌ای نیز اجرا کنیم تا با به کارگیری سیستم های هوشمند الکترونیکی، در وقت و هزینه مردم صرفه‌جویی شده و موجبات رفاه مردم عزیز را نیز فراهم آورد.

گفتنی است؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این دیدار با تمجید از عملکرد و سابقه خوب دکتر قهرمانی گفت: مطمئن هستم با تجربه، درایت و نیروی فکری جنابعالی شرایط استان هرمزگان از قبل هم بهتر خواهد شد و در آینده شاهد پیشرفت بیشتر و دستاورد های جدید دستگاه قضایی استان خواهیم بود.

برچسب ها :