×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شورای رفع مشکلات اسناد مالکیت در شهرستانها تشکیل شود

حسین روحی ،تجارت جنوب آنلاین، مهدی دوستی در نشست هماهنگی اجرای برنامه‌های دولت در استان هرمزگان که با حضور معاونین استانداری و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با فرمانداران شهرستان‌های سراسر استان هرمزگان برگزار شد، با تاکید بر لزوم تمرکز فرمانداران روی پروژه‌هایی که رشد اقتصادی را افزایش می‌دهد، عنوان کرد: در هر شهرستان باید 10 پروژه بزرگ و پیشران، توسط فرمانداران مشخص و ارائه شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به ضرورت تمرکز بر محرومیت زدایی و کاهش فقر در استان، افزود: در کنار توجه به رشد اقتصادی، باید پیشرفت توأم با عدالت مدنظر مقام معظم رهبری نیز در اجرای هر برنامه و پروژه مورد توجه جدی باشد.

دوستی با اشاره به برنامه‌ریزی جهت بهبود وضعیت محلات حاشیه‌ای شهرها و روستاهای کم برخوردار در استان، تصریح کرد: در این راستا 46 محله حاشیه‌ای و 130 روستای کمتر برخوردار در استان شناسایی شده و برنامه‌های ویژه‌ای در زمینه‌های عمرانی، اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و بهداشت و درمان در آنها اجرایی خواهد شد.

وی گفت: بهبود وضعیت این مناطق باید از مسیر رشد اقتصادی و با در نظر گرفتن مشوق هایی جهت راه اندازی صنایع پیشران انجام شود و فرمانداران در این راستا، به صورت ویژه جذب سرمایه‌گذاری را پیگیری کنند.

استاندار هرمزگان با اشاره به برنامه تحولی “پیشرفت مردم اساس هرمرگان” (اکوسیستم پیمان)، خاطرنشان کرد: در قالب این برنامه، مسائل و پروژه‌های شهرستان‌ها به صورت هفتگی با برگزاری جلسات هفتگی با حضور فرمانداران و مدیران دستگاه‌ها، پیگیری خواهد شد و تمرکز این برنامه روی رفع مشکلات اصلی شهرستان‌ها است و اجرای پروژه‌های تعریف شده در این برنامه را رصد می‌کنیم و فرمانداران باید در خصوص پروژه‌های هر شهرستان پاسخگو باشند.

دوستی به لزوم رفع مشکلات اسناد مالکیت زمین های مسکونی و کشاورزی در سراسر استان هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: شورای رفع مشکلات اسناد مالکیت به ریاست فرمانداران در شهرستان‌ها تشکیل شود و در سطح استان نیز چنین شورایی در استانداری داریم.

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف اسناد مالکیت زمین های مردم، گام اول رشد هر شهرستان است، اضافه کرد: فرمانداران در این خصوص از حق مردم دفاع کنند و پشتوانه حق مردم باشند تا مشکلات اسناد مالکیت زمین های مردم رفع شود.

استاندار هرمزگان بیان داشت: پیگیری نوسازی ماشین آلات مورد نیاز خدمات شهری و روستایی و بازدید از محلات و دیدار و گفت‌وگو با مردم، از دیگر مواردی است که باید مورد توجه فرمانداران باشد.

برچسب ها :