×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دولت مشکل سند زمین‌های مردم هرمزگان را حل کند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده در دیدار با مدیرکل ثبت اسناد و املاک هرمزگان و اعضای انجمن سردفتر داران استان اظهارداشت: طبیعتا وقتی یک خدمتی عرضه می‌شود مردم جامعه پیشینه آن را نمی‌بینند و این امر هم طبیعی است که مردم فقط خروجی کار را مشاهده می‌کنند اما ما می‌دانیم که برای هر خدمت جدیدی که ارائه خواهد شد چه تلاش‌هایی پشت صحنه انجام می‌شود.

وی افزود: متاسفانه یکی از مسائلی که در کشور داریم و هنوز حل نشده نگاه جزیره‌ای به مسائل و خدمات سازمان‌ها است؛ وزرا همین نگاه را نسب به دستگاه‌های زیر مجموعه خودشان دارند از این رو در حل مسائل بین دستگاهی و بین بخشی با مشکل روبرو می‌شوند؛ تاکنون شاهد نمونه‌های فروانی بودیم بعنوان مثال خط لوله گازی از شهر بندرعباس رد شده است از داخل شهر عبور می‌کند در حالی که باید این خط به خارج از شهر منتقل شود ولی وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم حل این مشکل یک معادله پیچیده چند مجهولی است چرا که وقتی سراغ اداره گاز می‌رویم می‌گویند در حیطه اختیارات مسکن و شهرسازی است؛ سراغ مسکن و شهرسازی می‌رویم می‌گوید شرکت گاز باید رسیدگی کند.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: در بخش خورها هم همین مشکل را داشتیم؛ دستگاهی موضوع را به منابع طبیعی پاس می‌داد‌، منابع طبیعی به آب منطقه‌ای ارجاع می‌داد و آب منطقه‌ای هم توپ را در زمین شهرداری‌ها می‌انداخت.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده بیان کرد: یکی از مشکلاتی که باید رئیس دولت که نقش هماهنگ کننده بین همه دستگاه‌ها را دارد دنبال کند بازکردن همین گلوگاه‌ها است که با اهتمام به آن زمینه‌های بسیاری حل و ارزش افزوده وا شتغال و توسعه ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات شهر بندرعباس همین مشکلات بین دستگاهی است که این‌ها باید رصد شود، من هم یکی از وظایف خودم می‌دانم و از طریق استاندار آنها را پیگیری می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تاکید کرد: دولت برای رفاه و آسایش مردم هر مقدار که به سمت سیستم‌های مکانیزه برود هم کار خود و هم کار مردم آسان‌تر می‌شود و همچنین شفافیت نیز در این حوزه ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که مردم در هرمزگان با آن روبرو هستند تصرف زمین‌هایی که عمدتا در بخش کشاورزی و باغات از 30 سال و 40 سال پیش است؛ که آن زمان در زمین‌هایی کشاورزی صورت گرفته درختی کشت شده حال که این درخت بزرگ شده است یک دفعه از منابع طبیعی می‌روند و می‌گویند شما تصرف عدوانی کرده‌اید و قاضی هم حکم قلع و قمع صادر می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت: در این زمینه عمده مشکلات در بحث اسناد است؛ در شهرستان حاجی آباد تعداد زیادی از مردم این مشکل را داشتند اما اگر این مردم از همان اول هدایت می‌شدند برای اخذ سند همچین مشکلاتی هم ایجاد نمی‌شد.

امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: مشکل اسناد مالکیت در زمین‌های مسکونی شهر بندرعباس در محله خواجه عطا هم وجود دارد که بعد از چندین سال سکونت مردم در این محله یک نهاد حاکمیتی آمده و روی زمین‌های این منطقه دست گذاشته که متعلق به من است؛ این مسائل باید فرهنگسازی شود و مردم توجیه شوند چرا که 99 درصد افرادی که با مشکل روبه‌رو شده‌اند در انجام روال قانونی تعلل کرده‌اند و علت آن هم این است که ما نتوانستیم فرهنگسازی درستی در این حوزه انجام دهیم

برچسب ها :