×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رعایت اصول پدافند غیر عامل برای کاهش خطرات و خسارات احتمالی در بخش های مختلف ضروری است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، علی رئوفی در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان، با حضور معاونین سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اهمیت استان، عنوان کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک و حساس استان هرمزگان در بخش های مختلف به ویژه اقتصادی رعایت امور مربوط به پدافند غیرعامل از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی در همین خصوص، افزود: پایش، نظارت و مراقبت از بخش های مختلف مطابق با اصول پدافند غیرعامل برای به حداقل رساندن تهدیدات و خطرات بسیار مهم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: انجام بخش مهمی از صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا به اقصی نقاط جهان اهمیت رعایت مسائل مربوط به پدافند غیرعامل را دو چندان کرده است.

رئوفی گفت: وجود بزرگترین بندر تجاری کشور در هرمزگان به همراه صنایع بزرگ همچون پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس تولید کننده بخش مهمی از بنزین کشور و صنایع فولادی جایگاه هرمزگان را در کشور متمایز کرده است.

وی تصریح کرد: اتخاذ تدابیر مناسب پدافند غیرعامل برای کاهش خطرات تهدیدات زیستی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با اشاره به هشدارهای سازمان هواشناسی در خصوص وقوع بارندگی های سهمگین در هرمزگان، خاطرنشان کرد: با توجه به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی و احتمال صدور هشدار قرمز در صورت تغییر شرایط جوی کلیه دستگاه های اجرایی با بسیج امکانات آمادگی کامل را برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از باران را داشته باشند تا استان شاهد کمترین خسارت باشد.

رئوفی با اشاره به برگزاری فوق العاده جلسه ستاد کرونا با حضور وزیر کشور و استانداران سراسر کشور از جمله هرمزگان در شب گذشته به صورت ویدئو کنفرانسی، تصریح کرد: با توجه به ورود سویه جدید کرونا به کشور و استان هرمزگان طرح حاج قاسم سلیمانی در مقابله با ویروس کرونا مجدد در استان فعال خواهد شد.

وی گفت: با توجه به شناسایی افراد مبتلا به سویه اومیکرون در هرمزگان این مهم وضعیت استان را بسیار شکننده کرده است و این امر ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی را دو چندان نموده است.

در پایان این نشست از دستگاه های اجرایی برتر هرمزگان در حوزه پدافند غیرعامل با اهداء لوح سپاس تقدیر بعمل آمد.

برچسب ها :