×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برنامه های دومین سالگرد شهادت سردار دلها «به یاد حاج قاسم» درهرمزگان اجرا می شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، سعید علی بخشی افزود: یکی از برنامه های این ستاد «سفیران حاج قاسم» است که راویان آموزش دیده هرمزگانی در کرمان و رزمندگان این استان که در زمان جبهه های جنگ در رکاب با حاج قاسم بوده (بویژه لشکر 14 ثارالله)، با اعزام به روستاهای مختلف استان به یاد حاج قاسم و از مکتب حاج قاسم برای مردم خاطره گویی و صحبت می کنند.
وی بیان داشت: یکی دیگر از برنامه های این ستاد مردمی این است که در ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، مراسم های مختلف فاطمیه را به یاد حاج قاسم در سطح استان برگزار کنیم.
دبیر کمیته مردمی ستاد برگزاری مراسم دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید سلیمانی در استان هرمزگان اظهارداشت: برپایی هیات های کوچک خانگی در سطح محلات مختلف استان به یاد حاج قاسم و به یاد بیت الزهرای سردار دلها در کرمان از دیگر برنامه های دومین سالگرد سردار سلیمانی در استان است.
علی بخشی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه ها به نام «دختران حاج قاسم» است که در این ویژه برنامه دختران دهه هشتادی استان به یاد حاج قاسم محصولات و برنامه های مختلف فرهنگی را در سطح میادین و مراکز شلوغ شهر داشته باشند و بتوانند آن نگاه مردمی حاج قاسم را برای دختران و بانوان استان پیاده کنند.
وی یادآورشد: همچنین در این روز گروه های جهادی اصناف مختلف استان هرمزگان برنامه های جهادی متنوع را برگزار می کنند و هر صنف بسته به کار خود یک خدمت و یک اقدام کوچک را به یاد حاج قاسم به صورت رایگان و صلواتی برای مردم انجام دهند.
دبیر کمیته مردمی ستاد برگزاری مراسم دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید سلیمانی در استان هرمزگان ابرازداشت: حاج قاسم از جنس مردم بود که در طول 40 سال بی منت برای امنیت مردم خدمت کرد و اکنون اقشار مختلف مردمی با هر تیپ و نگاهی در استان هرمزگان عاشق او هستند.
وی گفت: شهادت حاج قاسم از خود حاج قاسم بزرگتر است و دشمنان ما بدانند که بعد از شهادت این بزرگ مرد تاریخ، حاج قاسم هایی زنده شدند که نمی گذارند یاد و خاطره او هیچ وقت از ذهن ها پاک شود.
علی بخشی گفت: در استان هرمزگان توفیقی شد که همزمان با دومین سالگرد شهادت حاج قاسم کمیته مردمی را تشکیل دهیم و ظرفیت های مردمی که شامل گروه های جهادی، موکب ها، هیات های مذهبی، مساجد و اقشار و اصنفاف مختلف، سازمان های مردم نهاد و تمام کسانی که به صورت خودجوش و مردمی می خواهند به یاد سردار دلها مراسمی برگزار کنند، از طریق ستاد مردمی به این افراد کمک کنیم.
وی گفت: سعی داریم در قالب ارائه تولید محتوا و محصولات فرهنگی شامل پوستر، استیکر، شاپلون و نمایشگاهی که در 14 پوستر طراحی شده، در اختیار گروه های یادشده قرار دهیم که بتوانند در روستاها، مراکز شهرها و میادنی که شلوغ هست و مردم حضور دارند، به یاد حاج قاسم یک حرکت فرهنگی و به یاد شهدای مدافع حرم یک برنامه تبلیغی را انجام دهیم.
وی گفت: این نیاز به برنامه ریزی قوی دارد که امیدواریم بتوانیم در ایام شهادت سردار دلها در سطح استان هرمزگان برنامه ای مختلف فرهنگی، تربیتی و تبلیغی و در شان حاج قاسم انجام دهیم.

برچسب ها :