×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
تأکید رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بر لزوم ایجاد هیئت‌های اندیشه‌ورز قضایی

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، رئیس کل دادگستری هرمزگان در همایش فصلی رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان، ضمن تأکید بر لزوم تلاش مضاعف در روند خدمت رسانی به مردم تصریح کرد: بی تردید تلاش جهادگونه و هدفمند، مدیریت منابع مالی و صیانت از منابع انسانی و همچنین مراقبت نفس و پرهیز از هرگونه فساد؛ بسترساز رضایتمندی مردم و ارتقاء شاخص‌های سلامت و کارآمدی دستگاه قضایی استان خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به رتبه نخست دستگاه قضایی استان هرمزگان در سطح کشور، بر لزوم اتخاذ تمهیدات مناسب در جهت حفظ و ارتقای دستاوردهای موجود و همچنین ارائه ایده ها و برنامه های فرا استانی تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: در هر نقطه ای از موفقیت که قرار بگیریم با نگاه به آینده می‌توانیم نقاط بالاتری را نیز هدف گذاری کنیم.

مجتبی قهرمانی، جدیت رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی برای اتخاذ تمهیدات لازم در جهت حفظ حقوق شهروندی، نظارت مستمر بر ضابطین، رعایت شئون اداری و نظم سازمانی، توجه به صرفه جویی و کاهش هزینه‌های غیرضرور، مدیریت پرونده‌ها و صدور آرای متقن را موضوعاتی حائز اهمیت در جهت افزایش بهره وری و ارتقاء عملکرد حوزه های قضایی عنوان نمود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین بر ضرورت تشکیل هیئت های اندیشه ورز قضایی تأکید کرد و بیان داشت: استفاده از ظرفیت‌ هیئت‌های اندیشه ورز پشتوانه محکمی برای تحقق اهداف و مأموریت‌های دستگاه قضایی به منظور حرکت در مسیر تعالی و خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم می باشد.

وی همچنین خطاب به رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی استان بر لزوم برگزاری نشست های مستمر و هم اندیشی با اساتید و صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه تأکید کرد.

این مقام ارشد قضایی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به لزوم ساماندهی معتادین متجاهر، اظهار داشت: رابطه اعتیاد و بزهکاری یک رابطه دوسویه و پدیده ای اجتناب ناپذیر است و اگر بتوان از ظرفیت مراکز نگهداری، درمان و توانمندسازی معتادان متجاهر به خوبی استفاده کرد، جرایمی که مرتبط با این حوزه است به طور محسوس و ملموسی کاهش می یابد.

بهره گیری از ظرفیت دیده بان مردمی در پیشگیری از وقوع جرم، استفاده حداکثری از مجازات های جایگزین و اهتمام به بازدید های مستمر توسط قضات از زندان ها از دیگر توصیه های رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به رؤسای دادگستری و دادستان های حوزه های قضایی بود.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان همچنین مدیریت پرونده های مهم، جهت دهی درست و ارجاع دقیق را از عوامل تسریع دهنده در روند رسیدگی ها، کاهش اطاله دادرسی و افزایش رضایتمندی مردم برشمرد.

شایان ذکر است: پیش از سخنان رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، هر یک از معاونین دادگستری و رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی استان، گزارشی از مهم‌ترین برنامه ها، اقدامات و دستاوردهای مجموعه های تحت سرپرستی خود را ارائه نمودند.

همچنین به عنوان حُسن ختام این همایش و در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی «مدظله العالی» مبنی بر لزوم معرفی قضات شاخص، از تعدادی از رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی استان هرمزگان که عملکرد مطلوبی در مؤلفه هایی چون؛ تکریم ارباب رجوع، اهتمام در انجام وظیفه، رفع اطاله دادرسی، کاهش موجودی و عملکرد آماری مثبت، بهره گیری از ابلاغ الکترونیک، رسیدگی به پرونده های مهم، اشاعه صلح و سازش، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، کاهش ورودی پرونده ها، استمرار در فعالیت های فرهنگی، صرفه جویی در هزینه ها و مدیریت امور مالی داشته اند، تقدیر شد.

برچسب ها :