×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حاج قاسم نمونه کاملی از یک مکتب بود/ حاج قاسم مصداق یک پاسدار اسلام بود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، سردار هدایت الله امیری در دومین سالگرد شهید سلیمانی در منطقه عشایری دهستان رودخانه بر شهرستان رودان افزود: 2 سال از شهادت شهید سلیمانی می گذرد اما هنوز یاد وخاطره و هم داغ این عزیز برای ملت ایران و ملت آزاده دنیا تازه است ورمز این تازه بودن و واکاوی این موضوع می تواند ما ذا به این مقصود برساند که از این الگوی ارزشمند استفاده کنیم.
وی بیان داشت: رهبرمعظم انقلاب راز و رمز این ماندگاری داغ حاج قاسم را در 2 عنصر کلیدی صدق و اخلاص ایشان می دانند و فرمودند که حاج قاسم یک فرد نیست بلکه یک مکتب است؛ مکتبی که نشات گرفته از مکتب حسینی و مکتب اسلام ناب محمدی است.
جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اظهارداشت: وقتی از مکتب سخن می گوییم یعنی یک دستور العمل، یک راه و روش و یک سبک زندگی که انسان را به سعادت و کمال می رساند و شاخصه های مکتب شهید سلیمانی می تواند که ما را در شناخت این راه کمک کند، اگر توجه کنیم به وصیت نامه این مرد الهی بسیاری از شاخصه های این مکتب شناخته می شود.
سردار امیری ادامه داد: نکته مشترکی که در خطاب به این شهید و افراد و گروه های مختلف دیده می شود به مردم ایران و کرمان، به علما و نیروهای مسلح، نکته کلیدی که حاج قاسم به آن اشاره دارد تبعیت از ولایت فقیه است.
وی ادامه داد: حاج قاسم در وصیت نامه خودش خدا را شکر می کند که زندگی اش در زمانی قرار گرفته که بتواند حضرت امام راحل و رهبرمعظم انقلاب را درک کند و دیدیم که هم در دفاع مقدس و هم در موضوع دفاع از حرم، حاج قاسم فقط نگاهش به مقام معظم رهبری و حضرت امام راحل بود.
او اضافه کرد: در زمانی که جنگ سوریه شروع شد همه تئوریسین های نظامی جنگ را تمام شده می دانستند و حتی سیاسیون از ورود نیروهای مسلح و سپاه و نیروی های قدس به شدت منع می کردند و نیروهای نظامی هم بر حسب محاسبات زمینی خودشان کار در سوریه را تمام شده می دانستند اما شهید سلیمانی به فرمان ولی امرمسلمین جهان مقام معظم رهبری وارد سوریه شد و شهر دمشق که 50 درصد در محاصره و در تیر دشمن قرار داشت، حاج قاسم سلیمانی به همراه بار مهمات باید در فرودگاه دمشق می نشستند و تازه دفاع را از فرودگاه شروع می کردند.
سردار امیری یادآورشد: اما اخلاص حاج قاسم و اعتماد و اعتقاد ایشان به ولی فقیه توانست که یک رمز موفقیت را در عالم نشان دهد که اگر تمام عالم در مقابلت باشند و اما تو اخلاص داشته باشی و برای خدا جهاد کنی، پیروزی از آن توست.
جانشین فرماندهی سپاه هرمزگان اضافه کرد: حاج قاسم به همه مردم چه ایرانی و چه غیرایرانی که مظلوم بودند عشق و ارادت خاصی داشت، عشق حاج قاسم بویژه به مردم استان کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بیشتر از جاهای دیگر کشور بود و این به دلیل همرزمی ایشان در زمان دفاع مقدس در لشکر ثارالله است.
وی گفت: اما دیدیم که حاج قاسم برای نجات مردم مظلوم در عراق، سوریه و یمن و چه مسلمان (شیعه و سنی) و چه غیر مسلمان هستی خودش را فدا کرد و این مستندهایی که امروز از سیما پخش می شود می بینید که در مراجعات مردم به حاج قاسم همه اعلام می کنند که ایشان تلاش می کرد هرکس مشکلی داشت به نحوی آن را حل کند.
سردار امیری اضافه کرد: حاج قاسم مصداق یک پاسدار اسلام بود، در مکتب حاج قاسم توحید و خداپرستی حرف اول را می زد و اخلاص رمز پیروزی ایشان بود، اخلاصی که نشات گرفته از مکتب اسلام بود؛ لذا محبت و عشق به اهل بیت (ع) هم منشا توحید حاج قاسم بود.
وی ابرازداشت: اگر امروز بخواهیم اسلام را به مردم دنیا معرفی کنیم شاید یکی از افرادی که می تواند مسلمان و اسلام را به خوبی معرفی کند، شهید حاج قاسم سلیمانی بود.
جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اظهارداشت: نوجوانانی که امروز در عالم زندگی می کنند شاید کمتر الگویی مثل حاج قاسم را درک کرده باشند که نمونه کامل اخلاص، احسان و معنویت بود و تواضع حاج قاسم با این که ایشان فرمانده بزرگی و در دنیا سران کفر از ایشان می ترسیدند اما در مقابل مردم به شدت متواضع بود.
سردار امیری یادآورشد: حاج قاسم همه چیز را رنگ خدایی می دید؛ شاید بسیاری نماز را به کارهای دیگر ترجیح دهیم اما حاج قاسم در کاخ کرملین که می خواهد با پوتین یکی از رهبران اثرگذار دنیا دیدار کند اما نماز را بر دیدار با ایشان ترجیح می دهد و این خیلی عظمت و معرفت می خواهد لذا شهادت حق حاج قاسم بود و رهبر معظم انقلاب نیز اشاره داشتند که شهادت کمترین پاداش حاج قاسم بود و رهبری به این سرباز خودش عشق می ورزید.
وی بیان داشت: درست است که داغ حاج قاسم برای رهبرمعظم انقلاب هم سنگین بود اما ایشان منتظر همچنین خبری بوده و شهادت حاج قاسم را پیش بینی می کرد.
سردار امیری اذعان داشت: امروز حاج قاسم به عنوان یک نماد استقامت، مدیریت، الگوی فرماندهی و یک الگوی انسان انقلابی مسلمان ایرانی برای تک تک مان، مایه افتخار است و همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند ترس استکبار از شهید سلیمانی همچنان باقی است و خطر حاج قاسم سلیمانی خیلی کمتر از خطر شهادت ایشان برای استکبار بود.
وی تصریح کرد: امروز اسم شهید سلیمانی و انتقامی که مقام معظم رهبری و مسئولان کشور اعلام کردند که انتقام سختی را خواهیم گرفت، خواب را از دشمنان ایران و دشمنان انقلاب و جبهه مقاومت و انسانیت گرفته است و امروز ما منتظر این انتقام سخت هستیم.
جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) گفت: اخراج همه نیروهای آمریکایی از منطقه یک گوشه کوچکی از این انتقام سخت است اما انتقام اصلی را زمانی می گیریم که آرمان شهید حاج قاسم سلیمانی به بار بنشیند، شهید سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه بود و آرمان نیروی قدس سپاه فتح فلسطین و شکست رژیم صهیونیستی بود که ان شاالله به این وعده صادق رهبری خواهیم رسید و انتقام سخت ما از دشمن در قبال شهادت حاج قاسم سلیمانی فتح فلسطین خواهد بود و در مسجد الاقصی نماز را به جماعت برگزار خواهیم کرد و آن جا یاد و خاطره سردار دلها را گرامی خواهیم داشت.

برچسب ها :