×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استان هرمزگان رتبه اول کشور در سنددار کردن املاک و اراضی را کسب کرد/ ۹۹ درصد از املاک و اراضی هرمزگان سند دار شده اند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: بر اساس آمار ارائه شده توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تاکنون ۹۹ درصد از املاک و اراضی موجود در استان هرمزگان سند دار شده اند و بر این اساس، استان هرمزگان، رتبه اول کشور را در سنددار کردن املاک و اراضی به نسبت کل مساحت تثبیت شده، کسب نموده است.

مجتبی قهرمانی با یادآوری اهمیت تثبیت اراضی در کاهش اختلافات و طرح دعاوی، اظهار داشت: اجرای قانون کاداستر یعنی تهیه دقیق مشخصات زمین، ملک و ثبت کامل مشخصات مالکان در سند‌های مشخص موسوم به سند تک برگ می‌تواند در کاهش جرائم مربوط به امور ملکی مانند سند سازی، تصرفات غیر مجاز، فروش مال غیر و مسائلی از این دست بسیار مؤثر باشد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان همچنین تأثیر رسمیت بخشی به اسناد و مالکیت‌ها را در ارتقای شاخص امنیت و نظم عمومی حائز اهمیت برشمرد و خاطر نشان کرد: چنانچه اسناد، ثبت رسمی بشوند به منظور حل اختلافات، نیازی به مراجعه به دستگاه قضایی نخواهد بود و به منظور حل و فصل این دعاوی می‌توان به صورت مستقیم از طریق دایره اجرائیات ثبت اسناد و املاک اقدام نمود.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان در خصوص صدور اسناد رسمی برای اراضی ملی گام‌های بلندی برداشته شده که این موضوع نتایج مهمی را در پیشگیری از تصرفات غیرقانونی، ایجاد شفافیت و تثبیت مالکیت دولت به دنبال داشته است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: برای باقیمانده اراضی هم به ادارات و سازمان‌های متولی ضرب‌الاجل داده شده است و طبق ضرب الاجل تعیین شده باید اقدام نمایند.

برچسب ها :