×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
هم افزایی اقدامات قضایی با ظرفیت های بسیج حقوقدانان، زمینه تحقق سریعتر اهداف قوه قضاییه را فراهم می کند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، آیین تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان با حضور رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولان در بندرعباس برگزارشد.

رئيس كل دادگستري هرمزگان در جريان این مراسم، بر لزوم نهادينه شدن تفكر بسيجی در جامعه برای مقابله با توطئه هاي دشمنان تأكيد كرد و بيان داشت: تفكر بسيجی عامل ايستادگی كشور در مقابل زیاده خواهی های دشمنان است.

مجتبی قهرمانی ياد آور شد: با توجه به برنامه های راهبردی دستگاه قضایی، حقوقدانان بسیجی از توانمندی و ظرفیت خوبی برای پیشبرد هر چه بهتر اهداف قوه قضاییه به شمار می روند؛ چرا که هم پای کار انقلاب و نظام هستند و هم در حوزه حقوقی تخصص لازم را دارند.

وی در ادامه افزود: امیدواریم بتوانیم تعامل و همکاری بسیار خوبی با مجموعه بسیج حقوقدانان استان داشته باشیم و همه در راستای یک هدف واحد که همانا تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) است، حرکت کنیم.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین تأکید کرد: اگر دستگاه قضایی بتواند از تمامی ظرفیت های بسیج حقوقدانان استفاده کند، بسیاری از معضلات و آسیب ها حل خواهد شد، همچنانکه نمونه های بارزی از این همکاری دو جانبه را در طرح های مصلحین خانواده و حکمین قرآنی مشاهده می کنیم.

سردار هدایت اللّه امیری جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان نیز در این مراسم گفت: رسالت اصلی بسیج حقوقدانان جذب، آموزش و سازماندهی است و با توجه به این موضوع در آینده‌ای نزدیک کانون بسیج حقوقدانان در تمام شهرستان‌ها برای تحقق این مأموریت‌ها راه اندازی خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با حمایت دادگستری استان هرمزگان طرح های خوبی با مشارکت بسیج حقوقدانان اجرا شده است که از آن جمله می توان به تشکیل و راه اندازی گروه های جهادی حقوقدانان انقلابی در سطح استان برای نقش آفرینی آنها در عرصه‌های تخصصی و گره گشایی از کار مردم، مطالبه‌گری و فساد‌ستیزی و اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و همچنین گفتمان سازی کلام ولایت در این حوزه به ویژه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای عموم مردم در موضوعات حقوقی و قضایی، برگزاری اردوهای جهادی مسئله محور با اعزام حقوقدانان و اساتید جهت آسیب‌شناسی مشکلات حقوقی و قضایی جامعه و برگزاری دوره های آموزشی مدیریت جهادی و انقلابی و بصیرتی برای قضات، وکلاء سردفتران و جامعه مخاطب به عنوان مهمترین اهداف این سازمان نام برد.

گفتنی است، در این آیین از زحمات سرهنگ پاسدار مصطفی رضوانی تکریم و سرهنگ دوم پاسدار محمد ترابی به عنوان مسئول جدید سازمان بسیج حقوقدانان سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان منصوب شد.

برچسب ها :