×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تشکیل پرونده قضایی برای رسیدگی به حادثه شکستگی لوله میعانات گازی در رودخانه کُل بندرعباس

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ،رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار داشت: در پی حادثه شکستگی لوله میعانات گازی در رودخانه کُل در حوالی روستای گچین بندرعباس، دستور تشکیل پرونده قضایی برای بررسی دقیق موضوع و تعیین علل بروز این حادثه صادر شده است.

مجتبی قهرمانی افزود: در این راستا به معاون دادستان مرکز استان هرمزگان مأموریت داده شده است این حادثه را به‌صورت ویژه مورد بررسی قرار دهد و نتیجه را گزارش نماید.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با بیان اینکه براساس این دستور، سازمان های متولی و دستگاه های ذی نفع در ایجاد این خط لوله، مکلف به جبران خسارت های زیست محیطی و آسیب های به وجود آمده شده اند، خاطر نشان کرد: بررسی ها به منظور تعیین میزان خسارات وارده و مقصرین احتمالی ادامه دارد که نتایج آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

گفتنی است؛ روز چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰، به‌ دنبال وقوع سیل و ایجاد شکستگی در خط لوله میعانات گازی در بستر رودخانه کُل در حوالی روستای گچین ، علاوه بر انتشار بوی شدید گاز در مناطق وسیعی از غرب بندرعباس، بندرخمیر و جزیره قشم، بر اثر انتقال حجمی از میعانات نفتی به همراه گل و لای ناشی از سیلاب به دریا، در آبهای شمال جزیره قشم آلودگی های نفتی ایجاد شده است.

 

برچسب ها :