×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
موجودی کارتابل پرونده های ارجاعی در دادگستری هرمزگان صفر شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: با اجرای دستور العمل مدیریت ارجاع لحظه ای و آنلاین پرونده ها در دادگستری این استان، موجودی کارتابل پرونده های ارجاعی در مراجع قضایی و شوراهای حل اختلاف، صفر شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در کمتر از یک هفته پس از اجرای دستور العمل مدیریت ارجاع لحظه ای و آنلاین پرونده ها در دادگستری این استان، موجودی کارتابل پرونده های ارجاعی در مراجع قضایی و شوراهای حل اختلاف، صفر شده است.

مجتبی قهرمانی در ادامه افزود: در راستای اجرای مفاد سند تحول قضایی و با عنایت به تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر جلوگیری از نگهداشت دادخواست ها و شکوائیه ها، دستورالعملی تحت عنوان «ارجاع لحظه ای و آنلاین پرونده ها» در دستگاه قضایی استان هرمزگان صادر شد و بر اساس آن قضات ویژه ارجاع در تمامی مراجع قضایی تعیین شدند که وظیفه مطالعه و تصمیم گیری در خصوص ارجاع پرونده ها، شکوائیه ها و دادخواست ها را عهده دار می باشند.

وی همچنین تصریح کرد: با اجرای این دستورالعمل، کلیه ارجاعات به صورت لحظه ای و آنلاین صورت می گیرد و علاوه بر خودداری از هرگونه نگهداشت ارجاع برای اول ماه بعد و تقسیم پرونده ها در طول ایام ماه، در صورت امکان، در خارج از وقت اداری نیز کارتابل ها بررسی و صفر می شوند که با توجه به آمار ارائه شده از سوی معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان هرمزگان، این هدف در کمتر از یک هفته محقق شده است.

گفتنی؛ رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ۲۷ دی ماه ۱۴۰۰ از اجرای دستور العمل مدیریت ارجاع لحظه ای و آنلاین پرونده ها در مراجع قضایی این استان خبر داد و هدف از آن را جلوگیری از انباشت پرونده ها، تسریع در فرآیند دادرسی، ارتقاء کیفیت رسیدگی ها، اتقان آراء، جلب رضایتمندی مراجعین و کاهش حجم کار قضات و کارکنان اداری عنوان کرد.

برچسب ها :