×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیام نماینده وزیر اقتصاد در هرمزگان به مناسبت روز جهانی گمرک

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، دکتر مهدی دسینه نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان طی پیامی روز جهانی گمرک را به تلاشگران این عرصه تبریک گفت.
متن این پیام بدین شرح است:

يكی از اهداف تعيين روز جهانی گمرك، آگاهی بخشي از نقش اين نهاد خدمتگزار در زندگی روزمره مردم و اقتصاد جهانی است.
ظهور و تقویت جریان هایی چون جهانی شدن اقتصاد  و تقویت اختیارات و اثر گذاری های مقررات و سازمان های تخصصی بین المللی نظیر بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و سازمان تجارت جهانی (WTO)، موجب پیدایش تنظیمات و بازی های نوینی در عرصه اقتصاد بین المللی شده است.
موقعیت ممتاز جغرافیایی و واقع بودن جمهوری اسلامی ایران در مسیر ترانزیت و نقشی که کشور می تواند در ارزان و سریع رساندن کالاهای صادراتی و وارداتی کشورهای همجوار ، آسیای میانه و شرق آسیا به ماوراء قفقاز و قاره اروپا و بالعکس داشته باشد اهمیت ترانزیت کالا از قلمرو کشور و نقش تسهیل کننده گمرک در استفادهٔ بهینه از این موقعیت خدادادی و کسب درآمدهای ارزی و رونق اقتصادی را نشان می دهد.
اکنون توجه ويژه دولت و وزير محترم امور اقتصادی و دارايی به نقش و جايگاه گمرك در تسهيل ،تسریع و توسعه تجارت زمينه را برای ايفای نقش تجاری و اقتصادی در مرزها فراهم نموده  است.
بدون تردید آنچه که در این شرایط حساس و پرچالش اقتصادی ما را به آینده دلگرم و امیدوار می سازد، همدلی، وحدت و یکپارچگی کارکنان شریف اقتصادی ،بخصوص کارکنان زحمتکش گمرک برای رسیدن به اهداف و سیاست‌های تعیین شده در این حوزه است.
اینجانب فرصت را غنیمت شمرده، ضمن تبریک روز جهانی گمرک  به مرزداران اقتصادی صدیق ، امانتدار و پرتلاش گمرک هرمزگان؛ تندرستی و توفیق روزافزون ایشان را از ایزد عزّوجلّ خواهانم.

 

مهدی دسینه
نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان

برچسب ها :