×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
۴۹۱پروژه عمرانی هرمزگان در دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی می شود

حسین روحی ،تجارت جنوب آنلاین، مهدی دوستی ظهر امروز در شورای اطلاع رسانی استان، ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، رهبری داهیانه امام خامنه‌ای (مدظله) را عامل مهمی برای عبور از بحران ها و چالش های پیش روی نظام اسلامی عنوان و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به برکت پشتیبانی و حمایت مردم از ولایت فقیه و ایثار و فداکاری آحاد ملت ایران، امروز به‌عنوان قدرت اول جهان اسلام و منطقه قدبرافراشته است و چالشی برای قدرت های پوشالی و جامعه استکباری به شمار می رود.

وی با اشاره به تلاش دولت برای ارائه خدمت بی‌منت و بر مبنای توزیع عادلانه امکانات و منابع، گفت: در دهه فجر سال جاری، 491 پروژه با اعتباری بالغ بر 134 هزار و 680 میلیارد ریال بهره برداری و یا عملیات اجرایی آنها  آغاز خواهد شد .

استاندار هرمزگان افزود: از این تعداد 463پروژه با اعتباری بالغ بر 63 هزار و 117 ميليارد ريال افتتاح و عملیات اجرایی 28 پروژه در سطح استان با اعتبار بيش از 71 هزار و 562 ميليارد ريال آغاز می شود.

دوستی، با بیان اینکه 75درصد اعتبار پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر از محل اعتبار دولتی و 25درصد از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی است، افزود: هشت ‌درصد اعتبارات پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آن در دهه فجر آغاز می شود از محل اعتبارهای دولتی و 92درصد اعتبارات از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

استاندار هرمزگان همچنین گفت: بندرعباس با 110 پروژه، میناب 67 پروژه و سیریک با 37 پروژه حائز بيشترين تعداد پروژه و پارسیان ، بندرعباس و میناب حائز بالاترين اعتبار در پروژه های قابل افتتاح هستند.

وی ادامه داد: در بين شهرستان ها، بندرعباس با 110 پروژه و اعتبار 65 هزار و 962 میلیارد ریال، حائز بيشترين تعداد پروژه و بالاترين اعتبار در پروژه های آماده آغاز عمليات اجرائی است.

استاندار هرمزگان با اشاره به آمار توزیعی پروژه های آماده بهره‌برداری به تفکیک دستگاه ‌های اجرایی، گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان ، اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان و سازمان جهاد کشاورزی استان به ترتیب با 77 ، 76 و 45 بیشترین پروژه های قابل افتتاح و شرکت گاز استان، سازمان صنعت ، معدن و تجارت و شرکت آب و فاضلاب استان به ترتیب با شش، پنج و سه پروژه، بیشترین آمار کلنگ زنی را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: توسعه گازرسانی به شهر بندرعباس (فاز 6 و 7) ، پست 63 کیلوولت پیامبر اعظم 1 (اژئیان)، اجرای تقاطع غیرهمسطح میدان قدس، بهسازی و لایروبی اسکله رمچاه ، اصلاح و توسعه شبكه توزيع آب در سطح شهرستان بندرعباس، احداث دبستان 12 کلاسه سلخ و بهره برداری از فاز نخست شهرك تخصصی صنايع دريايی از پروژه های شاخص قابل افتتاح با اعتبار ریالی هستند.

دوستی اضافه کرد: افتتاح اسکله شماره 7 و 8 صنایع انرژی‌بر با اعتبار 90 میلیون یورو معادل 2 هزار و 700 میلیارد تومان، افتتاح انبارهای مواد معدنی سالکو صنایع انرژی بر پارسیان با اعتبار 12 میلیون یورو معادل 360 میلیارد تومان و ساخت و به آب‌اندازی شناور طناب‌گیر همیار 4 با اعتبار 580 هزار یورو معاد 17 میلیارد و 400 میلیون تومان از پروژه‌های شاخصی هستند که در دهه فجر سال جاری با اعتبار ارزی به بهره‌برداری می رسند.

استاندار هرمزگان امروز در حاشیه نشست شورای اطلاع‌رسانی استان علاوه بر ارائه گزارش پروژ‌ه های قابل افتتاح در دهه فجر، یک خبر خوش دیگر را هم اعلام کرد و گفت: 10هزار و 350میلیارد ریال از اعتبارات سفر رییس جمهور به هرمزگان طی دو مرحله تخصیص پیدا کرده که مرحله اول آن با واریز شش‌هزار میلیارد ریال به حساب دستگاه‌های اجرایی استان انجام شد و چهارهزار و 350میلیارد ریال دیگر نیز طی هفته جاری به حساب استان واریز می شود.

وی افزود: حجم اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور به هرمزگان بسیار شاخص و بی‌نظیر بود و بخشی از این اعتبارات که پس از گذشت مدت محدود از زمان سفر رییس جمهور به استان تخصیص پیدا کرد، صرف حوزه آموزش و درمان به‌عنوان اولویت‌های استان می شود.

دوستی با اشاره به اقدام عملیاتی به منظور راه اندازی طرح فولاد سیمین گفت: در هفته جاری، نشست مفصلی در خصوص راه اندازی این طرح که چندین سال معطل مانده است، برگزار می شود و امیدواریم عملیات اجرایی این طرح نهایتا” تا ابتدای سال آینده با حضور مقامات عالی‌رتبه کشوری آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: یک طرح فولادی دیگر به ظرفیت 1.5میلیون تن نیز در شرف آغاز عملیات اجرایی است که هم اکنون زمین محل اجرای طرح تخصیص داده شده است.

استاندار هرمزگان، تکمیل زنجیره پایین دست فولاد ، به‌عنوان یکی از گلایه‌های مردم استان که از اشتغال‌زایی و ارزش افزوده بالایی نیز برخوردار است را مورد تأکید قرار داد و گفت: محدود کردن تولیدات این بخش به محصولاتی مانند شمش، باعث شده است منفعت زیادی از این حوزه به مردم نرسد.

دوستی همچنین از تدوین «بسته مگاپروژه ها» در استان نیز خبر داد و گفت: به‌منظور بهره‌برداری از مزیت های استان، چهار طرح بزرگ شامل 2طرح فولادی، یک طرح معدنی و یک طرح پتروپالایش در استان در حال پیگیری و تدوین است که با جمع بندی آن ها اتفاق خوبی در استان رقم خواهد خورد.

استاندار هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود در این نشست، از تعیین عوارض آلایندگی از محل فعالیت آب‌شیرینکن‌ها برای ترمیم آسیب های وارده به دریا و محیط زیست خبر داد و افزود: کارگروهی برای این موضوع مشخص شده و رقم قابل توجهی از این محل برای ترمیم آسیب برداشت آب از دریا تخصیص پیدا می کند.

برچسب ها :