×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
عملیات اجرایی شهرک شیلاتی سدیچ جاسک آغاز شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مهدی دوستی استاندار هرمزگان پیش از ظهر امروز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه، در حاشیه آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی شهرک شیلاتی سدیچ، اظهار کرد: سطح خالص طرح شامل ٥٩ مزرعه به وسعت یک هزار و ۱۱۹ هكتار است که با تجمیع سطح مشاعات طرح شامل كانال ها، زهكش ها، لاگون، جاده های سرويس، ابنيه فنی، حريم ها و … مساحت كل سايت یک هزار و ۳۹۱هكتار است.

وی افزود : ساختمان بهره برداری و نگهداری به مساحت ٢٠٠ متر مربع، جاده جايگزين صيادی با طول نزدیک به شش كيلومتر، جاده های سرويس كانال ها، ابنيه های فنی، دايك حفاظتی و زهكش حائل سايت به طول حدود ١٧ كيلومتر
نیز در این سایت پیش بینی شده است.

استاندار هرمزگان هزینه ایجاد زير ساخت و تاسيسات عمومی مشترک در این‌سایت را نزدیک به یک هزار و ۱۰٠ ميليارد ريال بدون هزينه تامين برق عنوان کرد و گفت : میزان سرمایه گذاری برای ساخت مزارع شش هزار ميليارد ريال است که در مدت زمان یک سال آماده می شود.

دوستی میزان توليد ساليانه این شهرک شیلاتی را پنج هزار و ۵۰۰ تن پیش بینی کرد و افزود: با بهره برداری کامل از این سایت برای ٧٠٠ نفر اشتغال ایجاد می شود.

وی گفت : شركت جهش توليد مكران، شركت پرتو آبي تابناك مندير، شركت شن آذين ساحل ، شركت هنگام صيد بندر و یک شرکت سرمایه گذاری دیگر که در مرحله انعقاد قرار است، سرمایه گذاران این طرح مهم شیلاتی هستند.

سايت سديچ از جنوب به ناحيه جزر و مدي درياي عمان و خور لوپ ، از شرق به رودخانه سديچ و از شمال و غرب به اراضي تپه ماسه اي محدود مي شود.

اين سايت از توابع بخش ليردف شهرستان بندر جاسك بوده و نزديك ترين روستا به محل سايت روستاي ككی است و فاصله مركز سايت تا شهر جاسك ١٠٥ كيلومتر است.

برچسب ها :