×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در حوزه مواد اولیه و صنایع پشتیبان در هرمزگان سرمایه گذاری می‌کنیم؛ رفع موانع مهم‌تر از حمایت است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، “محمد یاسر طیب نیا” مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه از جایی‌ شروع کرد که همه چیز از خارج وارد می‌شد. امروز به نقطه‌ای رسیدیم که بالغ بر‌۹۰ درصد تجهیزات و قطعات از داخل تامین می شود.
وی افزود: فولاد مبارکه بیش از یک دهه است که وارد سرمایه گذاری فرا زمینی شده است که فولاد هرمزگان سرآمد آن است. امروز شاهد هستیم در فولاد هرمزگان از ظرفیت اسمی یک و نیم میلیون تنی هم رد شدیم.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه کشور ما نیازمند توسعه، رفع محرومیت و اشتغال‌زایی است، گفت: در حوزه فولاد تقریبا به خودکفایی رسیدیم و نیاز داخلی را به جز موارد خاص تامین می‌کنیم. صادرات هم داریم.
طیب نیا با تاکید بر اینکه یکی از بالاترین توسعه‌ها برای صادرات در هرمزگان اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: ما در مجموعه فولاد مبارکه بعد از سه دهه تولید شعار فولاد مبارکه به وسعت ایران را داریم.
وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار در جهت سرمایه گذاری مواردی را نیاز دارد و دنبال بستر مناسب است گفت: خوشحالم که این دید وسیع در هرمزگان وجود را دارد.
مدیر‌عامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد: اکنون با فرار سرمایه‌گذارهای داخلی مواجه هستیم که علت اصلی این است که شرایط حضور سرمایه گذار را فراهم نکردیم. روحیه خوبی در مسئولان هرمزگان میبینم. به عنوان فولاد مبارکه و سرمایه‌گذار در هرمزگان بیشتر از حمایت، رفع موانع را خواستاریم.
طیب نیا افزود: استان هرمزگان یکی از بهترین پتانسیل‌ها برای سرمایه گذاری در حوزه پایین دست و مواد اولیه را دارد. هرمزگان معادن و منابع خوبی دارد. این امادگی‌را داریم که در بالادست و در حوزه مواد اولیه و صنایع پشتیبان سرمایه گذاری کنیم. اگر بسترهای لازم آماده شود در فازهای بعدی توسعه‌، اتفاقات خوبی شکل خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه گر از صادرات مواد خام جلوگیری نکنیم ۲۰ سال آینده پشیمان خواهیم شد، گفت: اگر بناست صادرات داشته باشیم باید محصول نهایی با ارزش افزوده بالاتر باشد. این حوزه تخصصی بوده که لازم است نیروهای انسانی آموزش ببینند. ما نیروهای انسانی خوبی داریم.
طیب نیا اضافه کرد: حوزه نهایی سرمایه گذاری فولاد مبارکه بحث محیط زیست است. شاید در هرمزگان هنوز سخت‌گیری‌های زیادی در حوزه محیط زیست وجود ندارد اما وظیفه ما این است که تصفیه پساب و موضوعات محیط زیستی را رعایت کنیم.
وی در پایان با بیان اینکه باید نگاهمان را به مسئولیت‌های اجتماعی تصحیح کنیم، افزود: نگاه اول شما به ما نگاه سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و کار باشد پس از آن ورزش و سایر موضوعات. سرمایه گذاری در حوزه ورزش و امکان ورزشی به طور جدی در کنار شما خواهیم بود.

برچسب ها :