×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رئیس جدید جهاد کشاورزی استان هرمزگان معارفه شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ظهر امروز با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در سالن همایش‌های این سازمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شرفی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در این‌ مراسم اظهار داشت: وقتی نگاهی به زندگی امیرالمؤمنین علی علیه السلام نگاه کنیم خواهیم دید ایشان یک کشاورز تمام عیار است و یکی از اموری که در دستور کار دارند کشاورزی است لذا کشاورزی جایگاه بسیار والایی در دین اسلام دارد و آیات فراوانی در قرآن نیز به کشاورزی اشاره دارد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان بیان‌ کرد: هر دولتی که بخواهد اقتصاد قوی داشته باشد باید به کشاورزی با دید بهتری نگاه کند چرا که کشاورزان مامور استخراج مواهب زمین هستند و کار آن‌ها نشاط برای جامعه ایجاد می‌کند.

شرفی ادامه داد: مدیریت آب و خاک در حوزه کشاورزی بسیار دارای اهمیت است و بارندگی‌های اخیر تقریبا ما را از خشکسالی عبور داد و اگر بنا است کشاورزی رونق پیدا کند حتما باید در تمام حوزه‌ها با کار جهادی رونق پیدا کند.

وی عنوان‌کرد: در سال‌های اخیر عرصه‌ کشاورزی با بحران‌هایی روبه رو بود سال‌های همراه با خشکسالی‌ داشتیم اما به بهترین شکل مدیریت شد که در یک نمونه شاهد حمله سهمگین ملخ‌ها به مزارع استان بودیم که رئیس سابق سازمان توانست به خوبی اوضاع را مدیریت کند.

شرفی خاطرنشان کرد: رئیس جدید سازمان نیز از نیروهای پر تلاش و شایسته است که کارش را با کارمندی در همین سازمان آغاز کرده و مراتب را طی کرده‌ و امروز به ریاست سازمان رسیده‌اند که امیدواریم در ادامه راه موفق باشند.

باقرزاده رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز در این مراسم اظهار داشت: کار در جهاد کشاورزی کار سنگینی است و یک رشته از کل فعالیت‌هایی که در استان توسط سایر دستگاه‌ها انجام می‌شود در وزارت جهاد وجود دارد.

وی افزود: از کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان تشکر می‌کنیم و باید تشکر ویژه از مهندس دوستی داشته‌ باشیم که اعتبارات ویژه‌ای با تلاش‌هایشان در سفر ریاست جمهوری برای بخش کشاورزی استان گرفتند و این بی سابقه بوده است.

علی رئوفی معاون، سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری هرمزگان در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهار داشت: جهاد کشاورزی دارای یک نام‌ نیک در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد و از اول انقلاب خدمات شایانی را به کشور ارائه داده‌ است.

وی افزود: جهاد کشاورزی نیاز به تغییر سبک دارد و نیاز است توجه به دانش در جهاد افزایش یابد چرا که در بحران کرونا هم دیدیم که علم ما را نجات داد لذا کشاورزی باید علم محور شود و باید تولید و برداشت علمی شود و از ورود سموم به محصولات کشاورزی جلوگیری شود.

رئوفی تاکید‌کرد: امروز به دلیل‌ کرونا با وجود حضوری شدن کلاس‌های درس مردم نمی‌خواهند فرزندانشان را به مدارس بفرستند و رغبت به کلاس مجازی دارند اما در شرایطی که ما به جهش علمی نیاز داریم دیگر برگزاری کلاس‌های مجازی خیانت به کشور است چرا که دانش‌آموزان با ضعف علمی روبه رو می‌شوند.

برچسب ها :