×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تمامی شهرستان‌های استان هرمزگان در راستای کنترل، ریشه کنی و پاکسازی از پشه آئدس پهنه بندی شدند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، حسین امیر تیموری در جلسه ستاد مدیریت بحران پشه آئدس، اظهار داشت: پشه آئدس یکی از مباحث مهم در استان است که استاندار محترم نیز بر کنترل و ریشه کنی آن تاکید دارند.

وی افزود: به همین علت تلاش بسیاری برای کنترل و ریشه کنی پشه آئدس در سطح استان آغاز شده و با دستور استاندار محترم به فرمانداران، در شهرستان‌های مختلف بحث پهنه بندی و تعیین مسئول برای هر پهنه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم در راستای کنترل این پشه خطرناک، پیگیری تخصیص اعتباری در حدود 50 میلیارد تومان بود که مهندس دوستی استاندار محترم هرمزگان طی نامه‌ای به معاون اول محترم رئیس جمهور ضمن تشریح آخرین وضعیت پشه آئدس، خواستار تخصیص این اعتبار شده‌اند و همچنان پیگیری برای آن در حال انجام است.

وی تصریح کرد: مسئله مهم دیگر این مطلب است که باید نسبت به حساس کردن مردم به وجود و گسترش این پشه خطرناک اطلاع رسانی شود و آموزش‌های لازم از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما به مردم ارائه شود.

امیرتیموری گفت: بهسازی محیط و پاکسازی مناطق مستعد پرورش این نوع پشه باید از طریق دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری در دستور کار قرار گیرد و مناطق مختلف پاکسازی شود.

وی ادامه داد‌: یکی از مصوبات این جلسه تشکیل ماهانه جلسه مدیریت این پشه و تشکیل کارگروه‌های مختلف خواهد بود تا بتوان با تلاش مضاعف مانع از گسترش این پشه خطرناک در استان شد.

گفتنی است، پشه آئدس یک گونه خطرناک است که می‌تواند ناقل سه نوع بیماری از جمله تب دانگ، زیگا و چیکونگونیا باشد و تاکنون این پشه در برخی شهرستان‌های استان هرمزگان از جمله بندرعباس، مشاهده شده است.

برچسب ها :