×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دكتر ورزش آمد ، او رفت …

✍️: فريدون الهامي
فعال ورزشي و اجتماعي

بالاخره بعد از كش و قوس هاي فراوان امياري مدير كل ناكارآمد ورزش و جوانان هرمزگان بركنار و دكتر مظفر خادمي از مديران بومي و ورزشي با حمايت جامعه ورزش استان ، استاندار هرمزگان ، نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي و وزير ورزش و جوانان در اين سمت منصوب گرديد.

اين بركناري از چند جنبه قابل تحليل و بررسي است.

امياري چند اشتباه تاكتيكي انجام داد.

اغلب نيروهايي كه داراي توانمندي و سوابق مديريتي بودند را با رفتاري ناشايست بركنار و افراد ضعيف جايگزين شان كرد.

قطعا تاثير منفي اين بركناري ها بر كيفيت فعاليت هاي ورزشي استان خودنمايي كرده است.

امياري از شخصيت مديريتي و كاريزماي رفتاري برخوردار نبود.

ارباب رجوع هايي كه او را ملاقات ميكردند ايشان را فردي مغرور و شخصيتي خارج از ادب اداري توصيف ميكردند.

عدم توزيع عادلانه منابع مالي بين هييت ها و ادارات شهرستان ها ، مهندسي انتخابات هييت هاي ورزشي ، نداشتن برنامه بلند مدت ، رفتار ناشايست با پرسنل و نارضايتي جامعه ورزش ، وعده هاي توخالي به روستاها و بخش ها ، برگشت اعتبارات به خزانه دولت بدليل بي كفايتي مديريتي ، توقيف خودروهاي اداري بدليل بدهي به پيمانكار ، نداشتن برنامه جامع بلند مدت قسمتي از ضعف مديريتي امياري بود كه ورزش استان را دچار عقب ماندگي كرد.

حال كه امياري بركنار و مديري بومي با حمايت همه گروه ها و جريان هاي ورزشي و سياسي استان منصوب گرديده چه برنامه و پروپوزالي ميتواند زمينه برون رفت از اين بحران را فراهم آورد ؟

مظفر خادمي ابتدا بايستي همه كساني كه به نحوي در دوران امياري با بي احترامي بركنار يا با آنها برخورد ناشايست گرديده دعوت و وفاق جديدي ايجاد نمايد.

همگان واقفند كه در نظام مديريتي ، مدير موفق كسي است كه از همكاران قوي در تيم خود استفاده نمايد و خادمي نبايد از اين راز موفقيت غافل شود.

تغييرات در بدنه ورزش استان شامل معاونين ، مديران ستادي ، ادارات شهرستانها حق خادمي است و نبايد زلف اين تغييرات را به فشار استاندار و نمايندگان و غيره گره بزند.

جامعه ورزش به خوبي ميداند تخلف و مهندسي در انتخابات هييت هاي ورزشي استان با فشار امياري در تعدادي از هييت ها انجام گرديده و حق كانديدا و شايستگان ورزش پايمال و اجحاف به ورزش استان شده است خادمي ابتدا بايد با قاطعيت اين روساي هييت ها را بركنار و تا زمان برگزاري انتخابات عادلانه ، سرپرست هييت به فدراسيون جهت صدور ابلاغ معرفي نمايد.

شنيده ها حاكي از آنست كه در واگذاري برخي از هييت ها به افراد خاص بده بستان هايي هم صورت پذيرفته است كه شايسته ورزش نبوده و قابل پيگيري است.

امياري در سه سال و نيم حضورش از مديران باشگاه ها غافل بود و نتوانست از ظرفيت آنها براي هم افزايي در ورزش استفاده نمايد كه يكي از نقاط ضعف برجسته ايشان محسوب ميگردد.

خادمي نبايد از باشگاه ها غافل شود اگر ورزش دو بال پرواز داشته باشد هييت ها و باشگاه ها بال هاي موفقيت و صعود به قله هاي افتخار هستند.

امياري در طول مدت حضورش در اين مسند ، نتوانست مراسم تقدير از قهرمانان و ملي پوشان برگزار نمايد كه ضعف بسيار بزرگي بود.

يقين داريم كه خادمي با جذب افراد باتجربه ، آكادميك و متخصص ورزش ، بعنوان مشاور ، ميتواند چشم انداز جديدي از ورزش استان در سطح منطقه و كشور طراحي نموده و ورزش استان را از وضعيت نابسامان فعلي خارج نمايد.

خادمي دكتراي تربيت بدني دارد و با شاخص هاي ارزيابي و توسعه آشنايي داشته و ميداند هر تحولي نيازمند رشد در شاخص هاي ارزيابي است كه متاسفانه ورزش هرمزگان در شاخص هاي تخصصي و عمومي در سطح كشور جايگاه خوبي ندارد و بهبود آن نيازمند كار جهادي است.

اميدواريم دكتر مظفر مهري خادمي با كوله باري از تجربه در جايگاه رييس اداره شهرستان و معاونت ورزشي اداره كل ، اينبار با قرار گرفتن در راس هرم مديريت ورزش استان بعنوان سرپرست اداره كل ، يادگاري ماندگار در ذهن خانواده ورزش استان ثبت و ضبط نموده تا نامش به نيكي در خاطرات ورزشي ها ابدي گردد.

برچسب ها :