×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیشتازی هرمزگان در اجرای طرح کاداستر اراضی ملی در سطح کشور

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به مناسبت روز قانون و منابع طبیعی در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد، گفت: دستگاه قضایی در بعد حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی رسالت مهمی دارد تا جایی که دبیرخانه وشورای حفظ حقوق بیت المال در دادگستری استان تشکیل شده که کارش مرتبط با منابع طبیعی واراضی ملی است.

وی افزود: دراین راستا کارهای خوبی دراستان انجام شده است، در راستای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگی برای اراضی ملی هرمزگان در سطح کشور بهترین وضعیت را دارد و اکثر قریب به اتفاق اراضی ملی اسناد کاداستر صادر شده و این بحث در حفاظت از اراضی ملی مهم است و جنبه پیشگیرانه دارد.

قهرمانی تأکید کرد: ما با استفاده از تکنولوژی و فناوری های ماهواره ای سامانه سپاس را راه اندازی کردیم که این سامانه تغییرات اراضی ملی را به صورت دوره ای صادر و اسکن می کند و از این حیث گام های خوبی می توانیم در صیانت از انفال بر داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان نیز در این مراسم با تشکر از رئیس کل دادگستری، دادستان و تمام قضات که درامر صیانت از انفال همراه منابع طبیعی هستند گفت: در بحث حفاظت احیا و توسعه وبهره برداری بهینه از انفال از دستگاه قضایی به جهت همراهی و کمک در این امر مهم تقدیر می نماییم.

وی افزود: هفته منابع طبیعی دراستان با پویش درختکاری هر شهید ۱۰۰۰ نهال و هر ایرانی یک نهال شروع شده و با کمک جوامع محلی یک میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال تولید و درعرصه های طبیعی کشت شده است.

موسوی تأکید کرد: ۱۰۰ هزار اصله نهال حرا تولید شده درهفت شهرستان ساحلی کشت شده و ۳۰ هزار اصله هم درهفته منابع طبیعی کشت می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افزود: امیدواریم بتوانیم با کمک دادگستری هرمزگان در صیانت از انفال اقدامات خوبی انجام دهیم جا دارد از کمکها و حمایت های رئیس کل دادگستری استان هرمزگان که دراجرای طرح کاداستر استان و سواحل کمک کردند تشکر نمایم ، همچنین سواحل مکران ۱۰۰ درصد کاداسترش انجام شده تا بتوانیم حفاظت را به خوبی انجام دهیم از تمام کسانی که با حفاظت از انفال در صیانت از منابع طبیعی کمک می کنند تقدیر کنم.

احمدی منش دادستان بندرعباس نیز در جریان این مراسم اظهار داشت: تمام نیروها برای مبارزه با سودجویان انفال در ایام نوروز بسیج شده اند
دادستان بندرعباس با تبریک آغاز هفته منابع طبیعی به فعالین حوزه منابع طبیعی گفت: هماهنگی های لازم برای صیانت از انفال و اراضی ملی که متاسفانه مورد دست درازی سودجویان در ایام نوروز قرار می گیرد آغاز شده و این پیگیری و حفاظت شدت بیشتری پیدا می کند با بسیج تمام نیروهای محافظتی دراین ایام به بهترین نحو از انفال مراقبت و صیانت می شود.

برچسب ها :