×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
بازگشایی باغ پرندگان در بندرعباس 

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، « مهدی نوبانی »، شهردار بندرعباس در آیین بازگشایی باغ پرندگان گفت: باغ پرندگان بندرعباس با مساحتی بالغ بر ۶.۲ هکتار در مجموعه بزرگ طبیعت، واقع در چهار کیلومتری جاده بندرعباس- میناب قرار گرفته است که مساحت کل این مجموعه ۳۲ هکتار است.

وی با تشکر ویژه از تلاش های مدیر منطقه یک شهرداری بندرعباس، افزود: دلیل بازگشایی مجدد باغ پرندگان در وهله اول، درخواست عمومی شهروندان بوده و دلیل دیگر، جلوگیری از هدر رفت سرمایه صورت گرفته است.

شهردار بندرعباس عنوان کرد: هزینه بازگشایی مجدد و بهسازی باغ، رقمی در حدود ۲۵۰ میلیون تومان برآورد شده که به صورت امانی و اعتباری و با زحمات شبانه روزی شهرداری و همکاران منطقه یک بندرعباس صورت گرفته است.

نوبانی از طرح های درآمدزایی برای توسعه و نگه داری باغ پرندگان و استفاده از بخش خصوصی خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر تعداد زون و قفس ها ۲۵ عدد، پرنده زینتی ۳۰ گونه و ۲۰۰ عدد، پرنده آبزی ۱۰ گونه و ۶۰ عدد، پرنده شکاری ۱۳ گونه و ۲۵ عدد، ماکیان ۲۰ گونه و ۹۰ عدد و در مجموع تعداد کل موجودات ۶۰۰ عدد تخمین زده شده است‌.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های این باغ، نسبت به سایر باغ‌های پرندگان، نگهداری مجزای این پرندگان در قفس‌های جداگانه است، تصریح کرد: ساعات بازدید برای عموم همه روزه ازساعت ۹ صبح الی ۱۶ است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس و احمد مرادی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در این آیین حضور داشتند.

 

برچسب ها :