×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سامانه سپاس راه اندازی شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، استاندار هرمزگان گفت: این سامانه به منظور پایش کلیه اراضی استان و کنترل ساخت و سازهای در حال انجام اعم از مجاز و غیرمجاز، خصوصا پایش تغییرات کاربری اراضی ملی کشاورزی و باغات استان و مدیریت سرزمین و اطلاع رسانی به مراجع مستقر در منطقه ایجاد شده است.

وی افزود: پیشنهاد ایجاد این سامانه را در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال مطرح کردیم و مورد استقبال کلیه اعضا قرار گرفت و در نهایت نیز عملیاتی شد.

استاندار هرمزگان گفت: قرارداد این کار در آبان ماه سال جاری میان استانداری هرمزگان و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح منعقد شده است.

وی تصریح کرد: این سامانه در حال حاضر 72 کاربر دارد و بخشداران، فرمانداران، مدیران کل حوزه عمرانی استانداری، دبیرخانه شورای حفظ بیت المال و یگان‌های حفاظت به آن دسترسی دارند.

دوستی گفت: برای این سامانه ما طرح توسعه نیز در نظر گرفته‌ایم و منطقه آزاد قشم و کلیه بنادر و اسکله‌های استان را نیز در آینده در تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی ادامه داد‌: تاکنون اقدامات خوبی برای این سامانه انجام شده و کاربران برای دسترسی و انجام امورات سامانه آموزش دیده‌اند همچنین بخشداران به عنوان اولین گروهی هستند که آلارم و هشدارهای مرتبط را در این سامانه به منظور بررسی و پایش تغییر کاربری و سایر مسائل دریافت خواهند کرد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه محمد حردان به عنوان مدیر این پروژه انتخاب شده است گفت: حدود مناطق مختلف استان نیز در این سامانه مشخص شده و به سازمان جغرافیایی برای بارگذاری در سامانه ارسال شده، همچنین برخی از ایرادات سامانه نیز برای رفع شدن به این سازمان ارسال شد.

وی با قدردانی از همکاری و هماهنگی دستگاه قضا بیان کرد: با تعامل و همکاری استانداری و دستگاه قضا با شورای حفظ حقوق بیت المال این سامانه راه اندازی شده که می تواند در سطح کشور قابل استفاده باشد.

این سامانه برای نخستین بار در کشور راه اندازی شده است.

برچسب ها :