×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشف بی سابقه 92 تن انواع مواد مخدر و کاهش 12 درصدی تصادفات

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ،

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد پلیس استان در سالی که گذشت، از کشف بی سابقه 92 تن انواع مواد مخدر و کاهش 12 درصدی تصادفات درون و برون شهری در استان هرمزگان خبرداد.

سردار “غلامرضا جعفری” صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ نیروی انتظامی استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر بیش از ۹۲ تن کشفیات داشته که این میزان کشفیات در ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی افزود: هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به قاچاقچیان مواد مخدر خسارت وارد شده است، تعداد منازل توزیع مواد مخدر کشف شده در استان ۹۸۴ منزل بوده ، همچنین ۶۳ باند و ۱۷۶ هزار نفر قاچاقچی نیز با تلاش همکارانم شناسایی و دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی هرمزگان ادامه داد: تاکنون ۱۵ هزار نفر معتاد در ۱۱ ماهه سال جاری دستگیر شده اند و امیدواریم سایر ارگان ها در این زمینه ورود کنند زیرا بسیاری از سرقت های خرد توسط معتادین انجام می شود و ساماندهی این وضعیت نیاز به یک هم افزایی دارد.

سردار جعفری بیان کرد: ۷۰۷ دستگاه خودرو حمل و قاچاق مواد مخدر توقیف شده است.، همچنین هزار و ۵۶۰ طرح پاکسازی داشتیم و در این طرح ۳۲ تن مواد مخدر کشف شده است که در این زمینه هرمزگان رتبه سوم را در کشور دارا می باشد.

وی بیان کرد: مسئله مواد مخدر توطئه استکبار است و به تعبیر رهبری یک بمب بی صداست، اولین آسیب که ریشه سایر آسیب هاست همین مسئله مواد مخدر است، درآمدهایی که از این حوزه نصیب قاچاقچیان می شود در زمینه خرید و فروش سلاح نیز به کار گرفته می شود و از این رو با تمام توان خود به این مسئله ورود کرده ایم.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: پليس استان هرمزگان درسال جاري، با تلاش شبانه روزي ، اشراف کامل اطلاعاتي بر محورهاي مواصلاتي و اجراي طرح هاي پاکسازي نقاط آلوده ،6 هزار و 112 دستگاه خودرو سبک و سنگين و 63 فروند شناور حامل کالاي قاچاق را شناسايي و توقيف کردند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت مجموعا یک هزار و 283میلیارد تومان انواع کالای قاچاق با تلاش ماموران انتظامی کشف شد، افزود: تعداد کل پرونده های کشف کالای قاچاق 7هزار و 137 پرونده می باشد و بیش از 6 هزار متهم در این زمینه دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شده اند.

فرمانده انتظامی هرمزگان عنوان کرد: ۱۲ درصد رشد سرقت های خرد داشته ایم و در کشف این حوزه نیز ۷ درصد رشد داشته ایم که نسبت به میانگین کشوری ۱۸ درصد کشف بیشتری داشته ایم، همچنین ارزش اموالی که در حوزه سرقت کشف شده ۱۸۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده که تحویل مالباختگان شده است

سردار جعفری با اشاره به تحویل ۱۸۸ دستگاه خودروی سرقتی مکشوفه به مالباختگان ، تصریح کرد: در زمینه کلاهبرداری هزار و ۱۰۳ پرونده تشکیل که ۸۸ درصد آنان کشف شده است و ۵۹ باند سرقت نیز در این بازه زمانی کشف و منهدم شده است.

وی با اشاره به تعطیلات نوروی و لزوم رعایت توصیه های پیشگیرانه توسط شهروندان، ادامه داد: مردم اگه به مسافرت می روند منزل خود را به همسایگان و دوستان بسپارند و اگر طلایی دارند به صندوق های امانات بانک ها بسپارند، خودروهای خود را به قفل فرمان و پدال مجهز کنند، مسافران در زمانی که چادر خود را ترک می کنند آن را تخلیه کامل نکنند، زائرین امکان متبرکه در زمان وضو و نماز از وسایل خود مراقبت کنند.

فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار کرد: ارازل و اوباش یکی از دغدغه های ما بوده که ۲۵۱ نفر دستگیر شده و ۲۴۶ نفر نیز شناسایی شده اند و اقدامات بازدارنده انجام شده است.، هرمزگان در زمینه نزاع درگیری رتبه ۲۸ و در زمینه شرارت رتبه ۳۰ را داشته یعنی در زمینه نزاع از 28 استان و در زمنیه شرارت از 30 استان آرامتر است و زمینه بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری امن در این استان به واسطه امنیت مثال زدنی فراهم شده است.

سردار جعفری بیان کرد: بخش زیادی از وضعیت امنیت استان نتیجه کارکرد دستگاه ها و مشارکت همه جانبه مردم است از این رو از مردم فهیم استان که سرمایه اجتماعی پلیس هستند قدردانی می کنیم.

وی بیان کرد: راه اندازی سامانه پاسخگویی برای افراد کم شنوا از دیگر اقدامات ما بوده است، خدمات رسانی پلیس مربوط به زمان و مکان مشخصی نیست و ما در همه شرایط با تمام توان در راستای تأمین امنیت گام برمیداریم.
فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ۲۴ هزار پرونده خرد و کلان در سال جاری در پاسگاهها و کلانتریهای سطح استان تشکیل شده و بیش از ۱۹ هزار پرونده با دخالت و مساعدت همکاران ما منجر به سازش شده است.

سردار جعفری اضافه کرد: امنیت پایدار هزینه دارد و یکی از هزینه های آن تقدیم ۱۴۷ شهید و ۲۵۲ جانباز در حوزه انتظامی است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه شیب جرائم به جرائم حوزه سایبری سوق پیدا کرده است و مردم می توانند با شماره ۰۹۶۳۸۰ به صورت ۲۴ ساعته تماس بگیرند و کارآگاهان پلیس فتا پاسخگو هستند، در حوزه پیشگیری ۴۲ هزار و ۸۹۵ کارنمای مجرمانه شناسایی شده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان تصریح کرد: دغدغه های پلیس سایبری و کارآگاهان ما این است که بر روی لینک های غیر معتبر کلیک نکنند، هر پیامک حاوی لینک که به درگاه بانکی ‌منتقل می شود دارای محتوای مجرمانه است.

کاهش 12 درصدی تصادفات درون و برون شهری در استان هرمزگان

سردار جعفری با اشاره به اینکه در حوزه تصادفات درون شهری و برون شهری کاهش ۱۲ درصدی داشته ایم، بیان کرد: شهروندان در زمینه ترخیص خودرو و موتور سیکلت ها می توانند با تصویر خودروی خود آن را ترخیص کنند، البته خودروهایی که برای جرم بکارگیری شدند شامل این طرح نمی شوند.

وی ادامه داد: اگر مردم ۵ درصد سرعت خود را کاهش دهند باعث کاهش تصادفات خواهند شد، اولین اشتباه در رانندگی آخرین اشتباه است، آرامش این استان به رانندگی همه ما بستگی دارد، ما روزانه در حوزه پلیس راه و پاسگاه بیش از ۲ هزار خدمت روزانه به مردم ارائه می دهیم.

فرمانده انتظامی هرمزگان عنوان کرد: ۱۲۶ هزار خدمات تعویض پلاک و ۱۸۴ هزار خدمات صدور گواهی نامه رانندگی در سال جاری داشته ایم.

سردار جعفری گفت: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و ما با متخلفین و هنجارشکنان در چهارشنبه آخر سال برخورد میکنیم، افرادی که مرتکب تخلف شوند تا پایان تعطیلات در بازداشت پلیس و وسایل نقلیه مرتکبین در توقیف پلیس خواهد بود.

وی عنوان کرد: تمام تمهیدات برای امنیت مردم در نوروز نیز اندیشیده شده است، صد درصد نیروهای ما در پلیس به کار گیری می شوند و تلاش می کنیم در حوزه راه و انتظامی احساس امنیت را ایجاد کنیم و کاهش تصادفات را داشته باشیم.

فرمانده انتظامی هرمزگان در پایان اظهار کرد: یک قرارگاه نوروزی تشکیل شده و در ذیل آن قرارگاه های فرعی تشکیل می شود و در حوزه امنیت و ارائه خدمات و برخورد با مخلین نظم و امنیت تلاش خواهیم کرد. مردم در ایام نوروز جابجایی اسباب و اثاثیه را بدون هماهنگی با نیروی انتظامی نداشته باشند.

گفتنی است فرمانده انتظامی استان در پایان این نشست با اهدا لوح و کارت هدیه از خبرنگاران و اصحاب محترم رسانه تقدیر و تجلیل کرد.

برچسب ها :