×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دوازدهمین یادواره اسطوره های مقاومت شهرک توحید در بندرعباس برگزار شد

به گزارش تجازت جنوب آنلاین ،دوازدهمین یادواره اسطوره های مقاومت محله شهرک توحید با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین واضحی آشتیانی و حضور مشتاقان و عاشقان شهدا در بندرعباس برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین واضحی آشتیانی در این مراسم گفت: پیغمبر آنقدر بالا رفت و در دو قدمی خداوند قرار گرفت که خداوند فرمود جایگاه والای پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) به گونه ای هست که زانو به زانوی پروردگار قرار گرفت.
وی افزود: این اوج کمال آنجایی هست که پیغمبر است و افراد دیگری هم اگر اینگونه باشند به کمال می رسند و خداوند متعال برای اینکه من انسان اولا مسیر کمال را درست پیدا کنم و با سرعت مناسب به سمت کمال حرکت کنم، ابزارهایی در اختیار ما قرار داد که با آن مسیر کمال را پیدا کنیم.
وی بیان داشت: آن وسایل مهمی که خداوند در اختیار ما قرار داده اول علم و بعد عقل است.
حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی در این مراسم خطالب به حاضران و عاشقان راه شهدای محله شهرک توحید در بندرعباس اظهار داشت: علم یعنی افزایش اطلاعات و بالا بردن آگاهی و تجزیه کردن مجهولات و تبدیل کردن آنها به معلومات در یک کلمه علم به معنی دانش است.
این سخنران درمراسم دوازدهمین یادواره اسطوره های مقاومت شهرک توحید تاکید کرد: یک روایت از وجود پیغمبر پیرامون جایگاه علم این است که پیامبر فرمودند ای مسلمانان و جوانان سعی کنید جزوی از چهار گروه باشید، این گروه ها شامل، یا برو مسیر علم ربانی را انتخاب کن و یا اینکه تلاش کن احکام الهی را بفهم و معارف دین را یاد بگیر و خود را به جایی را برسان که بتوانی نه تنها خود را به عالم بالا ببری و بلکه عده ای را دنبال خود بکشانی و پرچمدار بشوید.
وی خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی آخرت را شناخت و آن را بر دنیا ترجیح داد و علاوه بر خود، افرادی را برای رسیدن به سلوک عرفانی پروردگار همراه کرد و پرچمدار شد.
وی ادامه داد: اگر فردی که عالم است به شما پند داد و توصیه ای کرد ناراحت نشوید و گوش شنوا داشته باشید ولی اگر گفتید حال ندارم پیامبر در این مورد فرموده است با جریان علم دین مخالفت نکن.
حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی اضافه کرد: وسیله دوم عقل است یعنی اینکه قرآن هم 49 مرتبه واژه عقل را بکار برده است و در تمام موارد عقل به یک معناست، یعنی آن نیرویی که به من و شما این قابلیت را می دهد که بتوانید حق را از باطل تشخبص دهید و خوب را از بد جدا کنید.
وی عنوان کرد: عاقل کسی است که بتواند بین بد و بدتر، بد و بین خوب و خوب تر، خوب را انتخاب کند و عاقل باید بتواند تشخیص دهد در تمام تصمیم گیری های زندگی اش به نفع آخرت و دنیای اوست، مقدم کند.
وی ابراز داشت: دیوانه کسی است که آخرت خود را به دنیایش بفروشد و نیز دیوانه تر از دیوانه آن کسی است که آخرتش را به خاطر دنیای فرد دیگری بفروشد که این فرد دیگر عقلی ندارد.
سخنران دوازدهمین یادواره اسطوره های مقاومت شهرک توحید افزود: عقل یعنی بینش و بتوانی تشخیص دهید که نفع آخرت در چیست، این مهم است.
حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی گفت: خداوند به ما فرموده هر جایی که عقل باشد باید کنار عقل بمانی و حق جدا شدن از عقل را ندارید.
وی یادآور شد: به جوانان و خواهران و برادرانم عرض میکنم هر کجا که عقل باشد، هم حیا و هم دین است و هر جایی که عقل نباشد این دو مورد نیست.
وی با اشاره به جایگاه و کاربرد عقل وعلم در زندگی انسان ها، بیان کرد: هر کجا که شما می خواهید تصمیم بگیرید اراده می کنید و تصمیم میگیرید آنجا جای عقل است و وقتی تصمیم گرفتید علم وارد می شود و به کمک شما می آید که مسیر درست را با سرعت پیش ببرید زیرا کار عقل پیدا کردن و کار علم روان کردن مسیر است.
به گفته ی حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی؛ در گذشته تعداد باسوادان کمتر بود ولی اکنون بیشتر است اما آمار اختلافات در خانواده ها امروزه افزایش یافته است، بنابراین دقت کنید عقل در زندگی مهمتر از علم است و عقل باید زیاد شود زیرا سواد به تنهایی کارساز نیست و آن جامعه ای که دانش از بینش سبقت بگیرد به انحراف کشیده می شود.
وی اظهار داشت: شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، راه عقل را در پیش گرفتند و می بینید که چگونه در نزد خداوند متعال سعادتمند شدند، اگر ما یاد شهدا می کنیم برای این است که شهدا به ما این مسیر را دارند معرفی می کنند.
امام جمعه اهل سنت محله سورو بندرعباس نیز در این مراسم عنوان کرد: از خداوند می خواهم این تفکر را به ما بدهد که راه شهدا به خصوص مدافعان حرم را که جان خود را سپر قرار دادند، ادامه دهیم.
شیخ محمدصدیق فهیمی بیان داشت: اگر نام حضرت ابوالفضل را در زندگی خود نهادینه کنیم، زندگی ما عاشقانه می شود و ما کسی را می خواهیم که نهادینه شدن عقیده و فکر مسلمانان را زنده نگه دارد.
وی گفت: برترین امتیازی که خدا به انسان عطا کرده، عشق و محبت اهل بیت رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) می باشد و افتخارم این است که خداوند مرا از محبان اهل بیت(علیهم السلام) قرار داده است.
گفتنی است، در دوازدهمین یادواره اسطوره های مقاومت شهرک توحید در بندرعباس از جایگاه، صبر و بردباری خانواده های معظم 14 شهید شیعه و سنی در هشت سال دفاع مقدس این محله، با اهدای هدایایی تجلیل شد.

برچسب ها :