×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تصویب یکهزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه راه برای خروج بشاگرد از بن‌بست

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ،استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه اولویت اصلی استان در حوزه راهسازی، محورهای مواصلاتی اصلی و شریانی است گفت: یکهزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه راه برای خروج بشاگرد از بن‌بست در ستاد محرومیت زدایی این شهرستان به تصویب رسیده است.

مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز در دیدار با داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی در حوزه راهسازی استان بحث تعیین اولویت‌ها است.

وی افزود: استان در حوزه محورهای اصلی دچار مشکل است و بر همین مبنا اولویت اول در راهسازی استان باید به حوزه راه‌ها و محورهای مواصلاتی اصلی و ایجاد آزادراه و بزرگراه اختصاص یابد و سایر مسیرها در اولویت بعدی برای تخصیص اعتبارات قرار گیرد.

استاندار هرمزگان گفت: در سفر ریاست محترم جمهوری به استان، اعتبارات خوبی در حوزه راهسازی جذب شد، در ستاد توسعه بشاگرد نیز برای خارج کردن این منطقه از بن‌بست اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان در حوزه راه مصوب شده که در این زمینه می‌تواند کمک شایانی به این شهرستان باشد.

وی تصریح کرد: معتقدیم راه اگر مبنایی و درست تعریف شود می‌توان آن را زیرساخت توسعه دانست به همین جهت برای احداث و تکمیل کریدورهای اصلی کاملا آماده همکاری با وزارت راه و سازمان راهداری هستیم تا بخشی از مشکلات این استان در حوزه راه‌ها برطرف شود.

مهندس دوستی با اشاره به عدم ساماندهی کامیون‌ها و ضرورت شفاف سازی در این زمینه گفت: مسئله توزیع بار و بارنامه و مکانیزم آن از جمله سهمیه بندی گازوئیل و مسائلی همچون پشت بارنامه از جمله گرفتاری‌های استان است که در این زمینه نیازمند شفاف سازی در این زمینه و مباحث مرتبط با کامیون‌ها هستیم تا بخش قابل توجهی از این مشکلات کاهش یابد.

وی ادامه داد: مطابق آمارها راندمان کامیون‌ها در ایران یک سوم کشور ترکیه است که بخشی از آن به بی انضباطی سامانه‌ای بر می‌گردد در این زمینه استان هرمزگان آمادگی دارد برای ساماندهی و حل مسئله زیرساخت‌های لازم را با هدف حل مشکل آماده کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های استاندار هرمزگان در راستای رفع مشکل مسیرهای مواصلاتی استان اظهار داشت: برای استان هرمزگان در حوزه راهسازی چندین اولویت در نظر گرفته‌ایم و عمدا فعالیت خود را معطوف به کریدور غرب به شرق کرده‌ایم.

سیاوش امانی گفت: اعتبارات استان در حوزه راهداری به نسبت سال گذشته افزایش قابل توجهی دارد و به حدود ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است و در نظر داریم مناطق حادثه خیز استان را ساماندهی خواهیم کرد.

وی افزود: استان هرمزگان یکی از استان‌های مهم در حوزه ترانزیت کالا محسوب می‌شود و از این رو ایجاد یک پایانه حمل و نقلی در این استان اولویت داشت که این امر صورت گرفته و برای تکمیل آن نیازمند ۱۰۰ هکتار زمین پشتیبان برای انتقال کامل این حوزه از شهر بندرعباس و از منطقه باباغلام به محل پایانه هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای هوشمند سازی فعالیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در حوزه اتوبوس‌ها مشکلی نداریم و تنها مشکل فعلا در حوزه کامیون‌ها است و به دنبال اجرای طرحی هستیم تا با بارنامه الکترونیکی ثبت و پرداخت پاک صورت بگیرد تا به شفاف سازی در این زمینه کمک شود.

برچسب ها :