×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سال ۱۴۰۱ سال پویایی اقتصاد دریایی و بندری هرمزگان خواهد بود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ،مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز دوم فروردین در حاشیه جلسه با رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور اظهار داشت: در این جلسه جز به جز مسائل استان در حوزه دریایی چه در بحث سخت‌افزاری شامل اسکله‌ها و سازه‌ها و هم در بحث نرم‌افزاری و سیاست‌گذاری نرم‌افزاری در ابعاد ملی و بین المللی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در حوزه بنادر ما بحث‌های متفاوتی داریم که مثل توسعه پس کرانه بندر شهید رجایی کارکرد ملی دارند، این مسئله مطالبه اصلی‌ بود که با کشورهای عضو اکو در اجلاس اخیر هم مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار هرمزگان گفت: بحث دیگری نیز در این جلسه مطرح َشد و آن هم مباحث مرتبط با بنادر غیر بین‌المللی و بنادر کوچک بود، بندرلنگه درواقع به یک بن‌بست خورده بود با تدبیری که شد امیدواریم از این بن‌بست رها شود و توسعه بسیار خوبی را در بندرلنگه شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: در بحث شرق هم یکسری مسائل هست و اراضی هست که باید با وزارت نفت مسائلش حل شود امیدواریم این اتفاق هم بیفتد و ما بتونیم در شرق استان هم یک توسعه برای بنادر داشته باشیم.

مهندس دوستی گفت: در این جلسه در خصوص خدماتی هم که به بخش گردشگری استان و مسافری باید داده شود نیز در بخش جزایر و سواحل برنامه ریزی و سیاست گذاری شد.

وی ادامه داد: برای جزیره هرمز و بندر این جزیره برنامه ویژه‌ای وجود داره که بازهم آنجا باید با یک تعامل حل شود در مجموع با توجه به روحیه‌ای که حسب دستور شخص رئیس‌جمهور مبنی‌ بر توسعه دریا محور در سفری که به استان داشتند و مصوبات بعدی که تکلیف کردند که همه ما در راستای این سیاست حرکت کنیم و با این وحدتی که بین ارکان مختلف نظام و دولت وجود دارد من بسیار امیدوارم که در ۱۲ ماه آینده در ۱۴۰۱ اتفاقات بسیار خوبی برای استان در زمینه اقتصاد دریا و بنادر رقم بخورد.

برچسب ها :