×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تعطیلی ۳ روزه بنادر مسافربری غرب هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ،سماعیل مکی زاده گفت: براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان رفت وآمد شناورهای مسافری در بنادر غرب هرمزگان از شنبه ششم تا هشتم فروردین ممنوع است.

مکی زاده افزود: مسافران و گردشگران سفرهای دریایی ضمن رعایت نکات ایمنی سفرهای دریایی، به منظور جلوگیری و آسودگی از هرگونه سانحه دریایی از نشستن و چادر زدن در جزایر خالی از سکنه (شیدور، هندروابی، فارور) خودداری کنند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: با بررسی الگوهای هواشناسی این تند باد با سرعتی حدود ۵۰ کیلومتر بر ساعت سواحل و بنادر غرب استان از خلیج تبن، مقام، آفتاب، چارک، حسینه، بندر لنگه و جزایر غرب استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مکی زاده دریاروی شناورهای مسافری، تفریحی، ساحلی، صیادی و تجاری سبک و سنتی در ایام فعالیت این تندباد پیش بینی شده را ممنوع دانست و عنوان کرد: ساکنان و بومیان جزایر غرب استان نیز سریع‌تر نسبت به تأمین مواد غذایی و مایحتاج عمومی خود اقدام کرده و نسبت به خروج بیمارانشان از جزایر نیز برنامه ریزی کنند.

وی خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت بروز هرگونه سوانح دریایی و یا درخواست کمک می‌توانند با سامانه ۲۴ ساعته ۱۵۵۰ تماس و یا از طریق کانال اضطرار دریایی ۱۶ vhf ارتباط رادیویی تماس بگیرند.

برچسب ها :