×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
ترخیص تمام کالاهای فله موجود در گمرک شهید رجایی بندرعباس

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ،مجتبی قهرمانی گفت: پس از سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان و دستورات ایشان برای تعیین تکلیف اموال موجود در گمرک شهید رجایی بندرعباس، تمامی کالاهای فله وارداتی، ترخیص شده و موجودی این اقلام در این گمرک صفر شده است.

قهرمانی تصریح کرد: خوشبختانه در پی دستور ریاست قوه قضاییه، با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، گمرک و صاحبان کالا، ‌تعداد ۵۹۴ کانتینر شامل ۲۰۵ ردیف کالای فله ترخیص شده است که بر این اساس و با توجه به آمار اعلام شده توسط مسئولان گمرک، هم اکنون موجودی این کالاها در گمرک شهید رجایی بندرعباس، صفر شده است‌.

وی همچنین یادآور شد: اقدامات لازم به منظور انجام تشریفات گمرکی جهت ترخیص حدود ٢هزار کانتینر کالای متروکه مربوط به سال ١٤٠٠ نیز طی روزهای اخیر صورت گرفته است.

قهرمانی با اشاره به اینکه، اتخاذ رویکرد مسأله‌محور و تخصصی در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا به ویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه است، نقطه کانونی اقدامات و برنامه‌های سفر اخیر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان بوده است، تأکید کرد: به اذعان مسئولان گمرک، در بازدیدهای مکرری که از گمرکات و بنادر استان صورت گرفته، مؤثرترین و دقیق‌ترین بازدید توسط رئیس قوه قضائیه انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: اجرای دستورات شصت و سه گانه رئیس قوه قضاییه بلافاصله پس از پایان سفر ایشان به هرمزگان، در دستور کار ویژه دستگاه قضایی استان قرار گرفته و به لطف خداوند متعال همه مصوبات به نحو احسن و با قید فوریت در حال اجرا می باشند.

گفتنی است؛ حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در سفر اخیر خود به استان هرمزگان و در بازدید از مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان یکی از مهمترین کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی و از قطب‌های واردات کالا به کشور، موضوع ساماندهی به انبارهای کالا و رفع مشکلات ترخیص اقلام متروکه و مواد اولیه تولید را مورد تأکید قرار داده بود.

برچسب ها :