×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
معاون استاندار: گردشگری کشاورزی را در میناب گسترش می‌دهیم

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ،

مجید سلحشور روزدو شنبه  شب در برنامه فرهنگی میناب در محل پارک غدیر بندرعباس اظهار داشت: اقدام‌ها و مراکزی برای این منظور آغاز و انجام شده و تلاش داریم بیشتر از ظرفیت باغ‌های شهرستان میناب استفاده کنیم.

وی ادامه داد: میناب دارای محصول‌های متنوع و دارای کیفیت بالایی همچون انبه و خرماست که در کشور معروف بوده و بسیاری از مردم برای بازدید از باغ‌های انبه و نخلستان‌ها علاقه‌مند هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: میناب از سوی دیگر دارای آثار طبیعی و تاریخی پر جاذبه‌ای برای گردشگری همچون قلعه هزاره، دشت های کشاورزی ، سواحل بکر است که این شهرستان را برای گردش تماشایی کرده است.

معاون استاندار هرمزگان افزود: پنجشنبه بازار میناب براساس برخی اسناد تاریخی دارای تاریخچه‌ای نزدیک به یک هزار سال بوده و نشانه وسعت و بزرگی آن است که افراد، تجار و بازرگانان از اطراف و اکناف برای فروش کالا و یا خرید جنس به آن مراجعه می‌کرده‌اند و هنوز هم پنجشنبه هر هفته فعال است.

وی ابراز کرد: بسیاری از هموطنان برای خرید به این استان و قشم و درگهان سفر می‌کنند و مدعی هستیم چیزی کمتر از قشم و درگهان نداریم و بخشی از کالاهای بازار هرمزگان و بندرعباس از شهرستان میناب تامین می‌شود.

سلحشور ادامه داد: صنایع دستی میناب هم دارای مشتری‌های بسیاری است و به خارج از کشور و به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان صادر می‌شود و این شهرستان دارای ۲۱ هزار صنعتگر صنایع دستی شناسنامه‌دار دارای مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان است.

وی اضافه کرد: تمام لایه‌های مردم این شهرستان اهل فرهنگ و هنر بوده و می‌توان گفت میناب مهد فرهنگ و هنر است و هم  اکنون هم جشنواره تئاتر خیابانی با استقبال خوب مردم در شهرستان درحال برگزاری است.

فرماندار ویژه میناب با یادآوری سیلاب‌های سال گذشته در میناب افزود: همچنین این شهرستان دارای مردمی نجیب، صبور و همراهی است که نجابت، صبر و همراهی‌شان را شاهد بودیم.

سلحشور گفت: میناب بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و دومین شهرستان پر جمعیت بوده و در کشور ۴۶۰ شهرستان داریم که این شهرستان شصت و هشتمین شهرستان پر جمعیت کشور محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: میناب در فاصله ۹۶ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده و با رانندگی ایمن می‌توان کمتر از یک ساعت و ۱۵ دقیقه به این شهرستان سفر کرد.

برچسب ها :