×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ساخت و سازهای غیرمجاز در تپه الله اکبر بحران پنهان شهر است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ،علی پاسلارزاده در تشریح حادثه رخ داده در محله تپه الله اکبر در بندرعباس بیان داشت: کلیپ پخش شده با هدف سواستفاده از فضای مجازی صورت گرفته است.

تصاویر پخش شده دقیقا حاکی از ساخت و سازها و تصرفات غیرقانونی است و این خانه ها و اماکن فاقد سند رسمی تک برگ هستند.

تپه الله اکبر یکی از محلات حاشیه ای شهر بندرعباس است که متاسفانه گسترش بدون نظارت پدیدآورنده محلات غیر اصولی در حاشیه شهر شده است.

وی عنوان کرد: طی 20 سال گذشته با توسعه صنایع در غرب شهر بندرعباس و افزایش مهاجرت از روستاها و استانهای دیگر به بندرعباس، حاشیه نشینی به یک آسیب جدی تبدیل شده است.

پاسلارزاده خاطرنشان کرد: ساخت و ساز غیرمجاز طی این سال ها بر روی تپه ها و تراشه ها و گسترش این تصرفات غیر قانونی در کنار این تپه های سست به یک بحران تبدیل شده است.

شهردار منطقه چهار بندرعباس اظهارداشت: خوشبختانه علیرغم وقوع زمین لرزه های 6.4، 6.3 و 6 ریشتری طی یک سال گذشته به خیر گذشته است و شاهد فاجعه بزرگ در شهر بندرعباس نبوده ایم.

پاسلارزاده تصریح کرد: یکی از پدیده های پنهان در مناطق حاشیه ای شهرتراشیدن و تسطیع کوهها و تپه ها توسط مردم به صورت غیر اصولی برای تصاحب است که همین امر می تواند به سست شدن زیر تپه ها و ریزش های نابهنگام شود.

وی افزود: شهرداری به تنهایی نمی تواند با زمین خواران برخورد کند و گسترش پدیده حاشیه نشینی ناشی از عدم اشتغال، فقر مردم است. متاسفانه مردم محلی با تسطیع اراضی و تپه ها اقدام به ساخت و
سازهای شبانه و غیر اصولی می کنند.

برچسب ها :