×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
استفاده روابط عمومی ها از ظرفیتهای هنری و رسانه ای هرمزگان روی خط خروجی یک نشست در استانداری

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، در این نشست معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان  با بیان این نکته که روابط عمومی ایینه تمام نمای سازمان است، تصریح کرد: اگر دستگاهی روابط عمومی فعالی داشته باشد حتما دیده خواهد شد و از سویی با مشکلات آنان نیز آشنایی دارم.

اکرمی گفت: اتفاق ها مثبت و خدمات بسیاری در حال انجام است،هنگامی که گفته می‌شود روابط عمومی باید انعکاس بدهد منظور انعکاس جذاب است.

وی ادامه داد: آمار یک بحث فرّار است و روابط عمومی‌ها نباید تنها به انتشار آمار بسنده کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان اظهار داشت: روابط عمومی‌ها باید عملکرد را با بیانی زیبا، جذاب و ماندگار باید بیان کنند و اگر هر چیزی بیش از اندازه تکرار شود به ضد خودش تعبیر می‌شود و اثر خودش را از دست خواهد داد.

اکرمی گفت: چرا یک رویه ثابت و تکراری در انعکاس فعالیت ها و عملکرد ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید با شیوه نوین مردم و رسانه‌ها را مطلع کنیم.

وی اذعان کرد: یکی از وظایف روابط عمومی‌ها درک شرایط جامعه است؛ روابط عمومی نمی‌تواند بی تفاوت نسبت به محیط باشد

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: نقش استان هرمزگان به عنوان یک استان اقتصادی دارای یک کارکرد ملی است، ۶۰ الی ۷۰ درصد صادرات کشور از این استان صادر می‌شود و باید به این موارد توجه بیشتر شود.

اکرمی بیان کرد: در حوزه های اقتصادی و اجتماعی فعالیت های مختلفی در حال انجام است.چرا نباید امید واقعی به مردم داده شود، یک انسان موفق اگر دچار بمباران ناامیدی شود تبدیل به یک انسان ناموفق خواهد شد و بالعکس.

اکرمی ضمن بیان اینکه خطاب به مدیران روابط عمومی اظهار داشت: اصحاب رسانه همراه شما هستند، و باید به آن‌ها بیشتر توجه شود.

وی با بیان این نکته که شورای روابط عمومی مطالبات خبرنگارن را مد نظر قرار بدهد، تصریح کرد: رسانه‌ها مقدار طلب خود را از دستگاه‌های اجرایی را در قالب لیستی تهیه کنند و به استانداری داده شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان، اظهار داشت: در حوزه های مختلف اعم از سیاسی و عمرانی و اجتماعی یک تور خبرنگاری به صورت ماهانه در جهت شناخت بهتر جنبه‌های مختلف استان هرمزگان. برگزار خواهد شد

اکرمی تصریح کرد: اگر قرار است همایشی برگزار شود اولویت با رسانه های استان است. خبرنگاران توانمندی در این استان وجود دارد که تراز ملی دارند. اول خبرنگاران استان بعد سایرین این قانون و منطق علمی مدیریتی است.

وی ادامه داد: اگر فعالیت هنری  در داخل استان قابل به انجام باشد هیچ دستگاهی حق ندارد از خارج از استان استفاده کند و اگر چنین باشد نام دستگاه به ما ارجاء داده شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان  اذعان کرد: روزنامه های کثیر الانتشار در استان نمایندگی دارند، دستگاه‌های اجرایی که آگهی دارند از طریق نمایندگی در استان وارد عمل شوند و ارشاد وظیفه نظارت بر این مهم را دارد.

اکرمی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه هفته نامه ها و نشریات آگهی دولتی دریافت نمی کنند دستگاه ها سعی کنند که اشتراک این نشریات را جهت کمک برای بقای هفته نامه ها را دریافت کنند.

عليرضا خورشيدزاده مشاور رسانه ای استاندار هم به مشکلات و چالشهای روابط عمومی ها اشاره کرد و افزود: مشكلات پيش روى روابط عمومى ها سخت افزارى و بخشى نیز نرم افزارى است.

رضا كمالى مدير کل روابط عمومى و امور بین الملل استاندارى نيز با بيان اينكه با قدردانی از روابط عمومى ها كه نقش عمده اى در اطلاع رسانى هفته دولت داشتند گفت: كارهاى هنرى كه هنرمندان استان مى توانند انجام دهند را به خارج از استان سفارش ندهيد و از هنرمندان استان استفاده كنيد . وی تاکید کرد: روابط عمومی ها با نمايندگى رسانه هاى كشورى در استان تعامل کنند و از ارتباط مستقیم با تهران با هدف تقویت دفاتر سرپرستی در استان پرهیز کنند. وى از صنايع و شركت هاى غيردولتى خواست با حمایت از رسانه های محلی در جهت جلوگیری از تعطیلی آنان گام بردارند و با اشتراک هفته نامه ها حمایت لازم خود را انجام دهند. وی برخرید هدایا و صنایع دستی استانی برای مراسمات روابط عمومی ها جهت حمایت از هنرمندان داخل استان تاکید کرد.

درادامه این نشست نمایندگان خبرگزاریها، تشکلهای مطبوعاتی و تعدادی از مدیران روابط عمومی ها به بیان دیدگاه های و نظرات خود پرداختند.

خلیل تنیده مدير ایرنا از کم کاری برخی روابط عمومی ها گله کرد و خواستار ارتباط بیشتر آنان با رسانه ها شدند.

وی گفت: روابز عمومى پل ارتباطى مديران با رسانه ها هستند انتظار مى رود كه اين روابط عمومى ها با رسانه ها هماهنگى و همكارى بيشترى نمايند.

وحید دلپسند مدير خبرگزارى ايسنا هم خواستار عبور از شعارگرایی شد و تصريح كرد: در بعضى از روابط عمومى ها انحصار خبر ايجاد شده است و ارتباط مدير با رسانه ها كاملا قطع شده است. وی افزود: بعضى از روابط عمومى ها رسانه ها را به عنوان تهديد می دانند که در اين شرايط كنونى نبايد فرصت را به عوامل و عناصر خارجى بدهيم زیرا اطلاع رسانى دقيق مى تواند باعث جلوگيرى از انعكاس اخبار كذب در جامعه شود.

بهروزعاشورى مدير روابط عمومى فرماندارى بندرعباس به نمايندگى از روابط عمومى فرماندارى هاى استان در اين جلسه با خواستار تقویت ابزاری  روابط عمومى فرمانداري ها شد و افزود: براى روابط عمومی فرمانداریها زيبنده نيست كه با لوازم فرسوده وبا دوربين هاى ضعيف و بى كيفيت گزارش تهیه کنند.

احمد قلندرزاده مشاور مدیرعامل و سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل شرکت تولید نیروی برق بندرعباس هم تاکید کرد: در خصوص توزيع آگهى ها در اداره فرهنگ و ارشاد ذكر اين نكته ضرورى است كه اين اداره نگاه قهرآميز با نشريات دارد و هيچ نظارتى بر دادن آگهى به رسانه ها وجود ندارد .وی گفت : دوره جدید شورای هماهنگی روابط عمومی ها می تواند تحولی در این حوزه ایجاد کند و در دوره های گذشته این شورا هیچ خروجی نداشته است.

لشكرى مدير روابط عمومى آب منطقه اى نيز با سخنانی متفاوت و خارج از بحث روابط عمومی ها به دغدغه و مشکلات آب در استان پرداخت و خواستار توجه رسانه ها و اطلاع رسانی در این حوزه شد و گفت: وضعيت سدهاى آبى استان اصلا مناسب نيست و سد استقلال ظرفيت مرده خود رسيده ، سدنيان كاملا خشک و سد شميل نيز تنها 4 ميليون مترمكعب آب دارد.

درخورد مدير روابط عمومى پارك علم و فن آورى با اعلام اينكه به بعضى از اتفاقات به شكل امنيتى نگاه مى شود و از انعكاس آن جلوگيرى مى شود يادآور شد اين عامل باعث عدم آگاهى عمومى شده است. وى ضمن تقدير از روابط عمومى دانشگاه علوم پزشكى افزود در جريان مسموميت هاى الكلى چند وقت اخيراگر اطلاع رسانى دقيق صورت نمى گفت ً خانواده هاى بسيار زيادى داغدار مى شدند اما قطعا اطلاع رسانى به موقع دانشگاه علوم پزشكى با عث شد اطلاعات كافى در اختيار مردم قرار گيرد.

پرداخت مطالبات و اشتراک راه نجات مطبوعات

فروغ مسلمزاده رییس انجمن کارفرمایی استان هرمزگان خواستار تسریع در پرداخت مطالبات نشریات شد و گفت: روابط عمومی ها با اشتراک نشریات به خصوص هفته نامه ها و مجلات نسبت به حمایت از مطبوعات اقدام کنند. وی وضعیت مطبوعات را ناخوشایند عنوان کرد و افزود: پرداخت به موقع مطالبات و هم چنین اشتراک می تواند چالش جدی پیش روی مطبوعات را بردارد.

شرایط هفته‌نامه‌های استان بحرانی است

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان هرمزگان نیز اظهار داشت: متاسفانه برخی روابط عمومی های هرمزگان دچار رفتار سلیقه ای شده‌اند و انتظار دارند خبرنگاران به سراغ آن ها بروند تا جایی که دعوت از رسانه ها در برخی همایش‌ها مانند روز و یا مناسبتی ملی، سلیقه ای شده به این بهانه که قبلا فلان رسانه خبر آن سازمان رو کار نکرده است.

فاطمه رکن الدینی افزود: چنین نگاهی را شاید بتوان در یک برنامه تقدیر از خبرنگاران اجرا کرد نه اینکه یک همایش رسمی و عمومی و یا نشست مطبوعاتی که بهترین فرصت برای استفاده از شیپور وتریبون رسانه ها و خبرنگاران است.

رکن‌الدینی  تشریح کرد: روابط عمومی ها انتظار دارند خبرنگاران برای انتشار اخبارشان سراغ آنها برود در صورتیکه وظیفه اصلی روابط عمومی ها ارتباط گیری و تعامل با رسانه هاست و رسانه ها بیشتر باید زبان گویای مردم باشند به نظرمی رسد روابط عمومی ها از رسانه ها گریزانند.

رئیس هیات مدیره انجمن مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان هرمزگان اذعان کرد: شرایط هفته نامه ها و نشریات ادواری بحرانی است و هر روز بر تعدیل نیروهای این رسته اضافه می شود لذا از انجا که طبق دستورالعملی آگهی فقط به روزنامه ها داده می شود جهت جلوگیری از لغو امتیاز شدن سایر نشریات دستور فرمایید ادارات کل به خصوص شرکت ها وکارخانجات بزرگ استان با پذیرش اشتراک حامی هفته نامه ها و مجلات باشند.

رکن‌الدینی اذعان کرد: بخشی از مطالبات انباشته شده نشریات از ادارات و عدم پرداخت به موقع آن به دلیل عدم رعایت فرایند سفارش بوده که پس از چاپ در پیچ و خم امضاهای مسوولان مالی تا ذیحسابی یا گم می شود و یا برگشت می خورد. منطقی است سفارشها به صورت مکتوب به رسانه ها رسما درخواست زده شود تا درآینده با مشکل پرداخت مواجه نشوند.شان و جایگاه رسانه و مدیران نشریات برای حداقل ترین‌ها زیر سوال هست و در هر جلسه ای این موضوع مطرح می شود و تاکنون به نتیجه ای نرسیده است. تجربه نشان داده عدم درخواست سفارش با هدف حذف بوروکراسی اداری مشکلاتی را

در مسیر پرداخت فراهم کرده است.

وی افزود: همه روزنامه‌های سراسری در هرمزگان نمایندگی دارند اما متاسفانه تعاملات برخی ادارات به خصوص صنایع غرب مستقیم با تهران انجام می شود و انتظار است شورای هماهنگی روابط عمومی ها به خصوص رییس روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در این شورا زمینه تعاملات داخل استان را فراهم آورند تا موجب بیکاری در استان نشود.

رئیس هیات مدیره انجمن مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان هرمزگان گفت: در پایان امید است حفظ حرمت و جایگاه رسانه به خصوص بانوان خبرنگار در راس امور ارتباطات روابط عمومی با رسانه ها قرار گیرد!.

 

شورای  هماهنگی روابط عمومی ها شورایی متفاوت! 

علی اصغر خلیلی عضو هیئت رئیسه شورای روابط عمومی های استان و مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی هرمزگان در این نشست با اشاره به رشد و تکامل روابط عمومی ها نسبت به سال های قبل، از مدیران روابط عمومی به عنوان شاخص ترین فرد هر سازمان در حوزه های عمومی و اجتماعی نام برد.

وی، بر لزوم نقش مشاوره ای این افراد در تصمیم گیری های اجتماعی تاکید کرد و از آمادگی هیئت رئیسه شورای روابط عمومی استان برای ایفای نقش مشاوره ای برای استانداری هرمزگان خبر داد.

سارا میرزایی دیگر عضو هیئت رئیسه شورای روابط عمومی های استان و مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش مبسوطی از مصوبات و برنامه های این شورا ارائه نمود که برگزاری دوره های آموزشی توسط برترین اساتید کشوری و برگزاری اردوهای علمی و تفریحی و تشکیل بانک اطلاعات روابط عمومی استان از جمله برنامه های این شورا بود.

در ادامه پیمان درویشی دیگر عضو هیئت رئیسه شورای روابط عمومی استان و مسئول روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید به ارائه گزارش تحلیلی از وضعیت ثبت نام مدیران و کارشناسان روابط عمومی در سامانه جامع روابط عمومی ها پرداختند.

در پایان این هم اندیشی و پس از رای گیری، رضوانی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری به عنوان بازرس اصلی و قلندرزاده مدیر روابط عمومی تولید نیروی برق به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

روح ا.. احترامی مدیر روابط عمومی بانک ملی به عنوان خزانه دار اصلی و خانم الهام کمالی مدیر روابط عمومی ورزش و جوانان استان به عنوان خزانه دار علی البدل انتخاب شدند.

میزان حق عضویت سالیانه شورا، مبلغ ده میلیون ریال برای هر دستگاه اجرایی مصوب شد.

باتوجه به رای گیری شورای هماهنگی روابط عمومی های استان که در مرداد ماه 1397 صورت پذیرفت، علی اصغر خلیلی، سارا میرزایی، غلامرضا طیبی، مریم ذوالفقار پور، سعید خادمی پور، پیمان درویشی و زهرا شهبازی اعضای اصلی و عماد یگانه دوست و خیرالنساء حسن زاده به عنوان اعضای علی البدل هیئت رئیسه شورای روابط عمومی های هرمزگان انتخاب و مشغول به فعالیت هستند.

در این نشست مصوب شد: روابط عمومی ها نسبت به اشتراک هفته نامه ها و سایر نشریات اقدام و هم چنین تمامی سفارشات کاری به رسانه ها و هنرمندان استانی انجام شود.

برچسب ها :