×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حیات شهرداری به حمایت مردم وابسته است

به گزارش تجارت جنوبآنلاین،حجت جاودان شهردار رودان در نشست با فعالین حوزه رسانه این شهرستان از راه اندازی اپلیکشن رودان من به عنوان پل ارتباطی شهروندان با شهرداری خبرداد و گفت : توسعه شهر بدون مشارکت شهروندان امکان پذیر نیست . لذا با تقویت تعاملات درصدد افزایش مشارکت شهروندان با مدیران شهری هستیم . متاسفانه مشارکت مردم در این شهر از سطح قابل قبولی برخوردار نیست . شهرداری نهادی غیر دولتی و مردم نهاد است که حیات آن به حمایت مردم وابسته است .درحالیکه ماهانه ۲۰میلیارد ریال حقوق و دستمزد پرداخت می کنیم تنها سالانه ۳۵میلیارد ریال درآمد شهرداری است .

شهردار رودان چالش های سد راه توسعه شهر را شرح داد و افزود : در دنیا شهرداران کلید دار شهر است  و همه نهادهای خدمت رسان تابع تصمیمات شهردارهستند اما در ایران دستگاههای خدمات رسان مستقل عمل می کنند و همین امر مانع جدی در اجرای طرح ها ، پروژه ها و حرکت در مسیر توسعه محسوب می گردد . در واقع استقلال ادارات و دستگاه موجب ناهماهنگی در اجرای طرحهاست . بطور مثال اعتبارات تملک دارایی باید در بازه زمانی مشخص هزینه شود .در حالیکه شهرداری اعتبار در اختیار دارد دستگاهی مانند شرکت آب و فاضلاب ، برق ، مخابرات با کمبود اعتبار در جهت اجرای پروژه ها روبرو هستند این ناهماهنگی موجب هدر رفت زمان و سرمایه می شود . این درحالیست که مردم هر نوع قصور یا کمبودی  در حوزه های مختلف شهری را متوجه شهرداری می دانند..

 وقوع سیل خسارت بار عامل عقب ماندگی در ارائه خدمات بود 

حجت جاودان با اشاره به وضعیت بودجه شهرداری گفت : از نیمه دوم سال ۱۴۰۰شهرداری را تحویل گرفتم در حالیکه بودجه تنظیم شده بود که از ۵۰میلیارد تومان درنظر گرفته شده فقط ۱۴میلیارد تومان بودجه داشتیم اما با همین وضعیت سال را به پایان رساندیم .وقوع سیل هم مزید بر علت شد هرچند با همت وکار شبانه روزی ، همراهی و مشارکت دستگاههای اجرایی ، گروههای جهادی و پرسنل وعوامل شهرداری ابگرفتگی محلات به حداقل رسید ، حتی در شستشوی وسایل منازل مردم خسارت دیده نیز همکاری لازم صوت گرفت . ولی این سیل به زیرساخت های شهر آسیب رساند ،و طبیعی است که بخش عمده ای ازمنابع اعتباری و انسانی در راستای جبران خسارات بکار گرفته شود . البته بواسطه بروز سیل  مبلغ ۱۵میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که تاکنون ۵میلیارد تومان تخصیص یافته وامیدواریم مابقی آن نیز تخصیص یابد . احداث این پل که از مطالبات دیرینه مردم رودان است و اعتبار آن از محل اعتبارات سیل استان تامین و هم اکنون در مرحله تعیین پیمانکار می باشد و بزودی این پروژه کلید خواهد خورد.

۵۰هزار متر  آسفالت معابر  تاسه ماه آینده انجام می شود

‌شهردار رودان با اشاره به ضرورت آسفالت معابر و خیابانهای شهرتصریح کرد : ۳۰ هزار متر مربع در ۶ ماه گذشته آسفالت شده که ۷ و نیم میلیارد تومان اعتبار را در بر داشته است روکش  ۱۶ هزار متر مربع محله گلستان ، ۲۴۰۰ متر مربع خیابان مدرسه فدک ، ۲۴۰۰متر مربع معابر  محله جهان آرا ، ۴۵۰۰متر مربع خیابان مجاور مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام،۸۰۰۰متر مربع آسفالت محله فرمانداری به انجام رسیده  وبا توجه به اختصاص قیر رایگان مصمم هستیم  تا پایان خرداد ماه ۵۰ هزار متر مربع از معابر رودان آسفالت شود . . وی گفت : متاسفانه پروژه های بهسازی معابر نیمه تمام داریم که مجموعا ۱۲۰هزار متر مربع می باشد که اگر آنها به سرانجام برسد حدود ۴سال زمان می خواهد اما معتقدم باتوجه ویژه به محلات کمتر برخوردار این پروژه ها به اتمام برسد .

صدور پروانه ساختمانی برای واحدهای قولنامه ای متوقف شده است 

جاودان در بخش دیگری از گزارش خود به توقف صدور پروانه ساختمانی برای واحدهای قولنامه ای اشاره کرد واظهار داشت : رای دیوان عدالت اداری در خصوص عدم صدور پروانه برای واحد های قولنامه‌ای یک مشکل حاد در شهرداری رودان است و متاسفانه طی ۳ ماه گذشته عملا درآمد شهرداری از این محل  متوقف گردید .

وی درخصوص ترمیم حفاریهای انجام شده با بتن که مورد نقد شهروندان است گفت :ترمیم نوار حفاری با سیمان بدلیل مشکلات مالی می باشد البته اگر این اقدام به درستی انجام بشود هم از نظر استحکام وهم به لحاظ هزینه به نفع شهرداری است . در واقع مبلغ ۸میلیارد تومان در سال ۱۳۹۷برای ترمیم حفاری دریافت شده بود که در بخشهای دیگری هزینه گردید و کمبود اعتبار دلیل عمده استفاده از بتن در نوار حفاری هاست . شهردار رودان دلیل عدم بازسازی خیابان  پشته معزآباد را  پرداخت نشدن هزینه از سوی آب و فاضلاب به  شهرداری برای آسفالت آن عنوان کرد.

شهرداری رودان ۶میلیارد تومان بدهی ثبت شده دارد

شهردار رودان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف گفت : اورهال کردن ماشین آلات با اعتباری بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان ، تهیه بیش از ۲۰۰سطل زباله با هزینه ای بالغ بر ۸۰۰میلیون تومان ،  احداث سه زمین والیبال محله ایی و ۲ چمن مصنوعی محله ایی و نصب  ست های بازی در محلات،تهیه برنامه شهرسازی ، نصب دوربین های امنیتی ، بهسازی محیط اطراف مدارس ، تجهیز واحد آتش نشانی به وسایل و امکانات غواصی و آموزش نیروهای آتش نشان ، نصب دستگاه جدید سنگ شکن ،پرداخت ماهانه ۱۱۴میلیون تومان بدهی معوق بیمه کارکنان  به تامین اجتماعی(پرداخت  ۸۰۰ میلیون تومان معوقه بیمه نیروهای قبلی از سال ۹۷ ) و اقدامات دیگر به انجام رسیده است .

جاودان با اشاره به بدهی ثبت شده ۶میلیاد و ۱۰۰میلیون تومانی شهرداری  افزود : از این مبلغ یک میلیارد و۱۰۰میلیون تومان حقوق معوق بود ۲پرونده محکومیت داریم که هرکدام ۳میلیارد تومان است و و یک پرونده ۸میلیاردتومانی که اعمال ۴۷۷کردیم و امیدواریم به نتیجه برسد . یک پرونده جدید درحال شکایت داریم که تقریبا سه میلیارد تومان است . مجموعا این پرونده ها  ۱۷میلیارد تومان می شود . متاسفانه ۳۶قطعه زمین دارای معارض هم داریم که اگر برای حل و فصل آنها هزینه ای پرداخت شود عدد بسیار بالایی خواهد بود . شهردار رودان در خصوص عدم ساماندهی بازارچه دستفروشان هم گفت: در رودان در این خصوص به شدت با مخالف روبرو هستیم ،بازارچه رودان با همه امکانات بلا استفاده است و نیازمند فرهنگ سازی در این خصوص هستیم تا بتوانیم بزودی اینکار محقق شود.

سرقت وسایل و آسیب به اموال عمومی نگران کننده است

حجت جاودان با اشاره به ضرورت مشارکت شهروندان در حفظ و حراست از اموال عمومی نصب شده در شهر خاطر نشان کرد : متاسفانه  سرقت برخی اقلام مانند کابل ، لامپ های روشنایی معابر ، تخریب ست بازی وسطل های زباله واقعا نگران کننده است . این امئال متعلق به مردم است و همه باید در حراست از آنها تلاش کنیم . شهر به شهروندان تعلق دارد وانتظار می رود در حفظ و حراست از وسایل و امکانات مجموعه شهرداری را یاری کنند .تاکنون ۱۸مجموعه بازی در محلات دچار آسیب شده و برای هرکدام از این مجموعه ها هزینه زیادی پرداخت شده است .وی با گلایه از رها سازی نخاله های ساختمانی در محلات هم گفت :  شهروندی که چند صد میلیون تومان هزینه احداث واحد مسکونی یا تجاری می کند ،ضرورت دارد که با احساس مسئولیت نسبت به شهر خود ،نخاله های ساختمانی را محل مشخص خارج از شهر انتقال دهد . ولی متاسفانه این کار صورت نمی گیرد و بخش عمده ای از انرژی مجموعه شهرداری صرف جمع آوری نخاله های ساختمانی می شود .

شفافیت در شهرداری را به جد دنبال می کنم

وی با اعلام میزان دریافتی ماهانه خود گفت : در این راستا مصمم هستیم و سعی خواهیم کرد مردم را در جریان امور به صورت شفاف قرار دهیم . شهردار رودان با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۱شهرداری مصوب شورای اسلامی شهر افزود : بودجه ۱۴۰۱با ۲درصد افزایش حدود ۶۶میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان پیش بینی شده است که متاسفانه بدلیل افزایش ۵۷درصدی حقوق در همین ابتدای سال باکسری ۱۰میلیارد تومانی روبرو خواهیم بود . .این درحالی است که این مبلغ به عنوان پیش بینی است که امیدواریم محقق گردد . جاودان به طرحهای مهم پیش روی شهرداری اشاره کرد و گفت : اجرای ۵۰هزار متر بهسازی و آسفالت معابر تا پایان خرداد ، خرید یک دستگاه چرثقیل ، آغاز عملیات اجرایی پل خشورگی ، اتمام پروژه های نیمه تمام ، تکمیل فرهنگسرای پارک  شهرداری ، ساماندهی پیاده روها ، ساماندهی دستفروشان و استقرار نظام دریافت عوارض که انشاالله پس از ورود اطلاعات حدود ۱۴هزار واحد مسکونی و۱۰۰۰واحد تجاری این برنامه (صدور قبض عوارض ) عملیاتی خواهد شد . کمک به برنامه های فرهنگی،هنری ،ورزشی  ، مذهبی ، اجرای برنامه های مناسبتی(مانند جشن های عیدانه ، سالروز استقرار جموری اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی ، اعیاد و مناسبت های هجری شمسی و قمری ) وتقویت شورایاران به منظور بهبود مشارکت مردم از جمله برنامه هاست .

وی درپایان از همراهی شورای اسلامی شهر رودان و کارکنان ، کارگران و مردم شهر رودان قدردانی کرد

برچسب ها :