×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
فراخوان مشارکت سرمایه گذاران در طرح برق رسانی به مزارع پرورش میگو به زودی اعلام می شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،پس از برگزاری جلسات مستمر جهت رفع مشکل و تامین برق مزارع پرورش میگو با پیگیری استاندار هرمزگان در ستاد توسعه شیلات استان، انجام اولویت‌بندی برق‎رسانی به مزارع پرورش میگو در نشست ستاد توسعه شیلات استان در دستور کار فوری قرار گرفت و دستگاه های متولی موظف شدند ظرف ۱۰ روز آینده به ترتیب اولویت بندی انجام شده، فراخوان مشارکت در این طرح را منتشر کنند.

مهدی دوستی عصر امروز دوشنبه از بررسی دو موضوع مهم در دومین نشست ستاد توسعه شیلات استان در سال جاری خبر داد و گفت: متعاقب سفر رییس جمهور به هرمزگان، یک هزارمیلیارد تومان برای برق‌رسانی به مزارع پرورش میگو مصوب شد که اجرای آن در افزایش راندمان تولید مزارع موجود و طرح‌های توسعه‌ای بخش شیلات اثربخش است.

وی افزود: بر همین اساس، اولویت‌بندی برق‎رسانی به مزارع پرورش میگو در نشست امروز مشخص شد و ظرف ۱۰ روز آینده به ترتیب اولویت بندی انجام شده، فراخوان مشارکت در این طرح اعلام می شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه اعتبارات بی نظیر و بی سابقه ای در کوتاهترین زمان ممکن به این مهم اختصاص داده شده گفت: دولت در مجموع 50 درصد از اعتبارات مورد نیاز برای احداث شبکه فشار قوی و ضعیف را تأمین خواهد کرد که 90 میلیارد تومان از اعتبارات مربوط به طرح هم اکنون در اختیار استان است و پس از اعلام آمادگی از سوی بخش خصوصی، مرحله نخست عملیات اجرایی طرح به‌سرعت آغاز می شود.

مهندس دوستی، گفت: با استفاده از اعتبارات این بخش و در صورت استقبال سرمایه گذاران، بدون توسعه سطحی اراضی پرورش میگو، راندمان تولید حداقل دوبرابر افزایش پیدا می کند.

استاندار هرمزگان همچنین از تحقق یک وعده دیگر دولت در استان خبر داد و افزود: با توجه به برداشت بی رویه، صید غیرمجاز آبزیان و نبود ذخایر جایگزین در کشور، چهار مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در شهرستان‌های بندرلنگه، بندرعباس، جاسک و قشم جانمایی و به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: اعتباری نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان نیز برای شروع عملیات اجرایی طرح پیش‌بینی شده که در تقویت ذخایر آبزیان محدوده استان هرمزگان و سایر مناطق خلیج فارس و دریای عمان مؤثر خواهد بود.

گفتنی است: طی روزهای آتی جلسه ای جهت اجرایی شدن این طرح؛ مذاکره مستقیم و اطلاع رسانی به ریاست معاون اقتصادی با سرمایه گذاران برگزار می شود تا روند اجرایی این طرح تسریع گردد.

برچسب ها :