×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر
۱۰۰۰ شغل جدید در پارسیان ایجادمی‌کنیم/حمایت از شرکت های دانش بنیان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،علی اصغر علامه در نشست با کارکنان این شرکت در پارسیان، اظهار کرد: اگر امروز ما در اینجا آسوده نشسته‌ایم بخاطر عزیزانی است که در مرزها از خاک وطن محافظت می‌کنند و بخاطر شهدایی است که در مقاطع مختلف و در جای جای این سرزمین برای عزت و اقتدار ایران، جان خود را نثار کردند.

وی تاکید کرد: در چند سال اخیر تاکید و رویکرد منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری ها، توجه خاص و ویژه به عنوان تولید است زیرا تولید همواره یکی از رویکردهای اساسی در جهت توسعه و بهبود اقتصاد و استقلال کشور محسوب می‌شود و عدم توجه به آن، موجب هدر رفت فرصت‌های پیش روی ایران اسلامی در عرصه های ملی و بین المللی می‌شود.

علامه بیان داشت: وقتی که در ۱۰۰ سال گذشته تحقیق و ارزیابی می‌کنیم و شرایط کنونی خودمان و دنیا را کنار هم میگذاریم به این نتیجه می‌رسیم که اگر ما در این سالها که از کشف نفت گذشته و مشغول فروش نفت،گاز و منابع عظیم این حوزه بودیم تولید را رونق می‌دادیم امروز خیلی از مشکلات اقتصادی را نداشتیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ توسط مقام معظم رهبری سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی نامیده شده است. تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور را تولید عنوان نمود و تاکید کرد وقتی که رهبری موضوعی را مطرح می‌کند این را بدانید که گذشته از بینشی عمیق یک کار کارشناسی کامل روی آن انجام شده و جای هیچ تردیدی در آن وجود ندارد،لذا ما باید این شعار را طریق راه خودمان در سال جاری قرار می‌دیم .ما این شعار را با یاری خدا و با وحدت و همدلی محقق خواهیم کرد و تحقق این شعار هدف نهایی امسال ماست.

وی اظهار داشت: همانگونه که همگی واقفید سال گذشته، سال تولید، مانع زدایی و پشتیبانی‌ها بود لذا همه اقداماتی که ما در سال ۱۴۰۰ انجام دادیم یا در جهت مانع زدایی بوده یا در جهت پشتیبانی‌ها و به عنوان مثال دو مشکل مهم و اساسی این منطقه‌ آب و برق بود، دو مقوله و موضوع بسیار پراهمیت در جهت سرمایه‌گذاری یعنی اگر این موانع برطرف شود، شاهد هجوم سرمایه‌گذاران خواهیم بود. ما ساعت‌های زیادی واقعا وقت گذاشتیم که سازمان را متقاعد کنیم که نیروگاه را در پارسیان احداث کنند.

علامه با بیان اینکه با توجه به قراردادهایی که بسته بودیم و تعهداتی که داده بودیم لزوم احداث نیروگاه ضروری بود.به خاطر دارم روزی مهندس جعفری،رئیس هیات عامل ساعی و پرتلاش ایمیدرو در یکی از جلسات گفت: شما تعمدا رفتید سرمایه‌گذاری را تسهیل کردید و سرمایه گذاران زیادی را جذب کردید تا ما را جهت راه اندازی و احداث نیروگاه تحت فشار گذاشته و به خواسته تان دست یابید که من در جواب ایشان عرض کردم این یکی از راهکارهایی بود که من می‌دانستم و میتوانستم سازمان را مجاب به احداث این نیروگاه کنم.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با بیان اینکه اتفاق بزرگ صورت گرفت و سیصد میلیون یورو تصویب شد وامروز این پروژه عظیم اسناد آن تهیه گشته و وارد فاز اجرایی شده است، احداث نیروگاه هم برای منطقه مفید خواهد بود و هم برای شهرستان، لذا این اتفاق، اتفاق بزرگی حتی برای غرب استان هرمزگان بود. سرمایه گذاری سیصد هزار یورویی، حدود ده هزار میلیارد تومانی با کلاس جهانی.

وی خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری ما در سال ۱۴۰۱ ایجاد هزار شغل است. خوب میدانم از چه سخن میگویم وعده هزار شغل وعده سنگینی است و سرمایه زیادی می‌خواد ولی از طرفی خود و همکارانم را می‌شناسم و به شعار ما میتوانیم باور دارم و از صمیم قلب معتقدم همانگونه که در سال قبل خالق اتفاقات خوبی بودید درسال ۱۴۰۱ هم به خواست خدا و با همدلی شما این اتفاقات خوب ادامه خواهد داشت و شاهد سالی فوق العاده برای این منطقه خواهیم بود.

علامه اشتغال جوانان را هدفی شیرین برای خود و همکاران اعلام کرد و بیان داشت: با استقرار صنایع پارسیان را به اولین شهر بدون بیکار تبدیل خواهیم کرد. این اتفاق دست یافتنی است و تلاش می‌کنیم که به این هدف مهم دست پیدا کنیم.

وی تعطیلی دفتر تهران و اصرار به حضور همه مدیران در سایت را از عوامل موفقیت منطقه برشمرد و گفت: بیشترین حضور در سایت و منطقه را داشتم برای اینکه بتوانم منطقه ویژه را به هدفش نزدیک کنم ،منطقه‌ای که ۱۳ سال از تاسیس آن گذشته بود ولی فقط ۲۰۰ نفر پرسنل داشت.

برچسب ها :