×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زمینهای فوتبال کیش آماده میزبانی از تیم‌های حاضر در جام جهانی قطر

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،سعید محمد در حاشیه سفر هیئت قطری به ریاست وزیر حمل و نقل این کشور به منطقه آزاد کیش در گفتگوی زنده با شبکه تلویزیونی العالم، رویداد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را اتفاق خوب برای مردم منطقه دانست و افزود: اگر به درستی برنامه ریزی کنیم همه مردم از این واقعه بزرگ ورزشی نفع خواهند برند.

وی افزود: با توجه به روابط خوبی که بین کشور ایران و قطر وجود دارد و در سفر اخیر آیت الله رئیسی ریاست محترم جمهور به این کشور و ملاقات با مقامات قطری، مقرر گردید از ظرفیت‌های ایران در جام جهانی قطر استفاده شود به همین منظور هماهنگی لازم برای بازدید وزیر حمل و نقل قطر به جزیره کیش انجام شد.

مشاور رئیس جمهور به موضوعات مطرح شده در این دیدار اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های موجود در مناطق آزاد کیش و قشم برای پذیرایی از مسافران و هواداران فوتبال در جام جهانی، همچنین برای تمرین تیم‌های حاضر در این رویداد ورزشی از جمله موارد مورد بحث در این دیدار بود.

سعید محمد اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته زیرساخت‌های خوبی در جزیره کیش ایجاد شده که شامل ۵ زمین فوتبال، ۲ سالن بدنسازی، هتل‌های ۵ ستاره است، همچنین برای ورود مسافران هم از طریق دریایی و هم هوایی ظرفیت‌های خوبی فراهم شده است.

وی ادامه داد: ترمینال جدیدی در فرودگاه در حال ساخت است، در بندر هم یک ترمینال مسافری در دست بهره برداری است. تقریباً می‌توان گفت آمادگی داریم همه ظرفیت‌های موجود در جزیره قشم و کیش را در اختیار این رویداد جهانی قرار دهیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: با توجه به تشابه آب و هوایی قطر با ایران و ارزان بودن کشور، می‌توانیم از این ظرفیت برای تیم‌هایی که نیاز به تمرین در زمین‌های ما را داشته باشند بهره برداری کنیم.

کیش؛ نماد توریسم ورزشی کشور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

گفتنی است هیئتی از کشور قطر در سفری دو روزه به جزیره کیش از پروژه‌ها و امکانات ورزشی، گردشگری و حمل و نقلی منطقه آزاد کیش به منظور بهره گیری از ظرفیت‌های این جزیره در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بازدید کردند.

امضای صورتجلسه همکاری‌های ایران و قطر در حوزه‌های مختلف طی نشست مشترک هیئت‌های دو کشور با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی و وزیر حمل و نقل دولت قطر، از دستاوردهای این سفر است.

در این سفر، هیئت قطری ضمن ابراز رضایت از وضعیت منطقه آزاد کیش، از امضای یک توافقنامه بین مناطق آزاد ایران و دولت قطر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

بدین ترتیب منطقه آزاد کیش، که از مدتی پیش، خود را برای این رویداد جهانی آماده می‌کرد، زمینه خیز بلند خود برای توریسم ورزشی کشور در خلال برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بیش از پیش مهیا کرد.

برچسب ها :