×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 13 خبر
ضرورت توسعه و افزایش فضاهای آموزشی در شهرک پیامبر اعظم(ص) بندرعباس

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مهندس مهدی دوستی در نشست شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به اهمیت طرح کیفیت بخشی آموزش دانش آموزان کنکوری استان در راستای ارتقای جایگاه و رتبه دانش آموزان هرمزگان در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها، عنوان کرد: آزمون های ارزیابی دانش آموزان در قالب این طرح، با جدیت و به شکل حضوری و مطابق با شرایط آزمون سراسری برگزار شود.

وی ادامه داد: مسیر و ساختار مشخصی برای مشاوره و پشتیبانی از دانش آموزان کنکوری استان، تعریف و این روند تداوم داشته باشد.

استاندار هرمزگان ضمن موافقت با پیشنهادات اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در خصوص تجهیز آزمایشگاه‌ها، کارگاه ها و کتابخانه‌های مدارس بر ضرورت تامین تجهیزات با کیفیت در این خصوص تاکید کرد و افزود: دیگر پیشنهادات در خصوص بسته های تشویقی، همکاری دانشگاه‌ها در آماده سازی دانش آموزان برای شرکت المپیادها، همکاری اساتید دانشگاه‌ها در اجرای طرح خیرین علمی، بورسیه تحصیلی دانش آموزان، تجهيز خوابگاه ها و امکانات در مدارس شبانه‌روزی و راه‌اندازی و تجهیز قرائت خانه ها در مناطق مختلف استان نیز اجرایی شوند.

دوستی با تاکید بر لزوم تمرکز و توجه ویژه به معلمان، تصریح کرد: معلمان محور تعلیم و تربیت دانش آموزان هستند و معلمانی که در طرح کیفیت بخشی موفق عمل کنند،  باید به خوبی مورد تشویق قرار گیرند.

وی در ادامه ضمن بررسی فضاهای آموزشی شهرک پیامبر اعظم(ص) بندرعباس بر ضرورت احداث مدارس بسیار بیشتر با توجه به جمعیت گسترده ساکن در این شهرک تاکید کرد و گفت: احداث مدارس جدید در این شهرک توسط ادارات کل نوسازی مدارس و راه و شهرسازی استان با همکاری صنایع بزرگ استان و همچنین خیرین پیگیری و تلاش شود تا مهر ماه تعدادی از مدارس آماده بهره‌برداری شوند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه احداث هنرستان‌ تخصصی نیز در شهرک پیامبر اعظم(ص) بندرعباس جانمایی و اجرایی شود، خاطرنشان کرد: همچنین گزارشی در مورد وضعیت کلی زمین های واگذار شده جهت احداث مدارس غیرانتفاعی ارائه و زمین هایی که معطل مانده اند، تعیین تکلیف شوند.

برچسب ها :