×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
۸۸ درصد ظرفیت سدهای هرمزگان پر است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،جمشید عیدانی اظهار کرد: چهار سد شمیل و نیان، استقلال و جگین و سرنی در مجموع ۶۱۰ میلیون متر مکعب ظرفیت دارند که در بارندگی‌های سال گذشته حدود ۸۸ درصد از ظرفیت این سدها پر شد.

وی در ادامه این جلسه با اشاره به لزوم احداث سدهای بزرگ و کوچک در شهرستان بشاگرد عنوان کرد: سد درکاه بشاگرد با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال ساخت است و تا اواخر تابستان کار این سد به پایان می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان تصریح کرد: سد گابریک در شرق جاسک در حال ساخت است که با چالش‌های اجتماعی و مالی روبرو بود اما با تدبیر وزیر نیرو و مسئولان ارشد استانی، مسائل در حال حل شدن است وبه این ترتیب ۲۷۰ میلیون متر مکعب به ظرفیت مخازن استان افزوده خواهد شد.

عیدانی با اشاره به لزوم مهار روان آب‌ها، گفت: احداث سد بر رودخانه‌های شیرینی که به دریا می‌ریزند در حال مطالعه است تا بتوانیم از این طریق از هدر رفت آب های شیرین جلوگیری کنیم.

سدهای هرمزگان در شرایطی لبریز از آب است اما بسیاری از مناطق هرمزگان از جمله روستاهای بسیاری در قشم و سندرک گرفتار کم آبی شدید هستند و از سندرک خبر می‌رسد که هر ۴۸ ساعت فقط برای ساعاتی آب برای مردم وصل می‌شود.

برچسب ها :