×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۴۰ طرح مهم برای توسعه بخش‌های احمدی و فارغان به تصویب رسید

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مهدی دوستی در حاشیه سفر به بخش احمدی و تشکیل جلسه شورای اداری استان اظهارداشت: در ادامه سفر به بخش‌های مختلف استان در سال جدید و در دومین سفر امروز مهمان مردم شریف احمدی و فارغان بودیم و حدود ۴۰ مصوبه در حوزه‌های مختلف داشتیم.

وی افزود: در حوزه‌های راه که اصلی‌ترین دغدغه زیرساختی مردم بود، در حوزه نوسازی باغات، آبرسانی و مدارس تصمیمات خوبی گرفته شد که مجموع این مصوبات امیدواریم سبب تحول خوبی در اقتصاد منطقه شود.

دوستی بیان‌کرد: دو موتور پیشران برای رشد منطقه در حوزه‌های معدنی و کشت گلخانه‌ای در نظر گرفته‌ایم و مقرر شد در یک ماه آینده با مکاتبه‌ای که با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) انجام خواهد شد تفاهم‌نامه اکتشاف پهنه‌های معدنی انجام شود و کار شناسایی پهنه‌های مهم معدنی در تمام شهرستان حاجی‌آباد با محوریت بخش احمدی و فارغان آغاز شود.

وی تصریح کرد: در منطقه دق احمدی با پیشنهاد داده شده مقرر شد برای احداث گلخانه در ۱۰۰ هکتار زمین مطالعات لازم انجام شود که در صورت اجرایی شدن این طرح می‌توان انتظار رشد و ایجاد اشتغال در این منطقه را داشت و علاوه بر آن نیز بالغ بر ۳۵ هزار تن محصول تولید خواهد شد به همین منظور آمادگی داریم این حوزه نیز در کنار حوزه معادن به عنوان موتور اصلی حرکت توسعه منطقه به کار گرفته شود.

استاندار هرمزگان تاکیدکرد: یک مصوبه در رابطه با تاسیس یک هنرستان معدنی در منطقه احمدی داشتیم که امیدواریم ظرف دو ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود و در حوزه نرم‌افزاری قرار شد رشته ریاضی در برخی از جاهایی که کمبود داریم ایجاد شود و رشته‌های هنرستانی هم قرار شد یک رشته جدید تاسیسات را به مجموعه فنی و حرفه‌ای استان اضافه کنیم و یک‌سری تجهیزات نیز برای دانش‌آموزان در حوزه برق و موتور که بخشی از آن تحویل شده است و بخشی دیگر نیز در هفته‌های آینده تحویل خواهد شد تامین شود.

وی ادامه داد: امیدوارم مجموع این مصوبات که عمده آن‌ها زمان اتمام دهه فجر و قبل از هفته دولت است منجر به تحولات اساسی در منطقه شود، برای یک معدنی هم که در حوزه مجوزات معطل بود تصمیمات لازم گرفته شد و با راه‌اندازی این معدن تحولی در این منطقه ایجاد خواهد شد.

دوستی عنوان‌کرد: اصلی‌ترین مشکل ما در کل استان اشتغال است و این موضوع در منطقه کوهشاه بیشتر دیده می‌شود و تمهیداتی نیز برای رفع محرومیت دیده‌ایم و در حوزه زیرساختی نیز مشکلاتی در حوزه آب، برق و جاده داریم که امیدواریم بر اساس مصوبات سفر عمده پروژه‌ها تا پایان امسال به نتیجه برسد و برای گازرسانی هم ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار داریم که بخشی از آن برای گازرسانی به سرگز احمدی و ۱۰۰ روستای دیگر این بخش اختصاص خواهد یافت.

عمده مسائل مطرح شده در جلسه شورای اداری مرتبط با راه‌های مواصلاتی، تامین آب آشامیدنی سالم و پایدار، توسعه کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی در بخش‌های احمدی و فارغان، بهره‌برداری از معادن با محوریت معادن کوهشاه احمدی با انجام مطالعات جامع، احداث سازه‌های آبخیزداری، تکمیل راه‌های روستایی از جمله در دهستان کوهشاه و محورهای احمدآباد به آیید، پور به مازگرد و یک محور دیگر تا روستای حسن آباد، طرح‌های توسعه خدمات بهداشتی و درمانی و انجام طرح‌های توسعه پایدار و ایجاد اشتغال بود.

برچسب ها :